جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۵
کتاب‌های جدید «نگاه تازه شعر» از راه می‌رسند

چهار عنوان کتاب جدید در مجموعه «نگاه تازه شعر» انتشارات نگاه تا دو هفته آینده منتشر می‌شوند. همچنین هفت عنوان کتاب دیگر از این مجموعه تا نمایشگاه کتاب سال آینده راهی بازار کتاب خواهند شد. به گفته معمار، مسوول طرح «نگاه تازه شعر» این ناشر در این مجموعه سعی شده بیشتر آثار شاعران ساکن شهرستان‌ها به چاپ برسد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) معمار، مسوول طرح «نگاه تازه شعر» انتشارات نگاه گفت: «به حکمت مخروبه» سروده هرمز علیپور در 178 صفحه یکی از این کتاب‌هاست و می‌توان گفت عمده شعرهای این اثر در ادامه جریان موج ناب شعر علیپور است و از ماهیتی طبیعت‌گرایانه برخوردارند.

وی ادامه داد: کتاب دیگر از واهه آرمن و با عنوان «دوست دارم گاهی شاعر نباشم» در 80 صفحه و مجموعه‌ای از شعر و نثر است. «یاسمن در باد» سروده اسماعیل یوردشاهیان در 100 صفحه نیز مجموعه‌ای از این شاعر و نویسنده ارومیه‌ای است و بیشتر شعرهای گفتاری او را شامل می‌شود.

این شاعر افزود: علاوه بر این‌ها «آستارا بندر بی کشتی» از داوود ملک‌زاده، شاعر آستارایی نیز در 80 صفحه به زودی منتشر می‌شود.

وی از انتشار دیگر کتاب‌های این مجموعه خبر داد و گفت: مجموعه شعر بکتاش آبتین با عنوان «در میمون خودم پدربزرگم» نیز مراحل اداری انتشار را طی کرده است و مراحل فنی انتشار را می‌گذراند.

معمار یادآور شد: همچنین هفت عنوان کتاب دیگر از شاعرانی چون پوریا سوری، میثم ریاحی، مریم فتحی، علی الفتی، علیرضا آبیز و حسن مولایی مراحل اداری انتشار را طی می‌کنند و احتمال دارد تا نمایشگاه کتاب سال آینده منتشر شوند.

وی افزود: از سوی دیگر تا پیش از پایان سال هشت تا 10 عنوان کتاب دیگر از مجموع 200 عنوان کتابی که در این طرح در دست بررسی داریم که برای چاپ انتخاب و نهایی می‌شوند و قرارداد انتشار آن‌ها منعقد خواهد شد. 

مسوول طرح «نگاه تازه شعر» اشاره‌ای به هشت عنوان کتاب چاپ شده این طرح طی امسال داشت و توضیح داد: امسال هشت عنوان کتاب از این مجموعه منتشر شد و در نظر داریم سال آینده نیز حدود 12 تا 16 عنوان کتاب دیگر در این مجموعه منتشر شود. همچنین سری جدید کتاب‌های این طرح با تغییراتی در طرح جلد نیز روبه‌رو خواهند بود.

وی در پایان افزود: به‌طور کلی در این مجموعه تلاش شده است بیشتر آثار شاعرانی به چاپ برسد که در شهرستان‌ها ساکن هستند و امکانات محدودتری دارند. همچنین در کل نشر نگاه در نظر دارد طی چهار تا پنج سال، 50 عنوان کتاب در مجموعه «نگاه تازه شعر» منتشر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط