چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۸
نمايشگاه نسخ خطي فارسي در كتابخانه ملي تركيه گشايش يافت

عصر روز گذشته نمايشگاه كتاب‌هاي خطي فارسي با حضور رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران در كتابخانه ملي تركيه گشايش يافت.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، علي اكبر اشعري، رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران در دومين روز حضور خود در كشور تركيه در آيين گشايش نمايشگاه نسخ خطي فارسي كتابخانه ملي تركيه در آنكار حضور يافت.

در اين مراسم هم‌چنين عصمت ييلماز، قايم مقام وزارت فرهنگ و گردشگري تركيه، كمال گنچ، معاون وزير فرهنگ و گردشگري در امور كتابخانه‌ها و تونجل آجار، رئيس كتابخانه ملي تركيه نيز حضور داشتند.

در اين نمايشگاه بيش از يك‌صد و پنجاه نسخه خطي فارسي با موضوعات تاريخ، اسلام، عرفان و عرفان اسلامي براي بازديد عموم به نمايش درآمده است.

اين در حالي است كه كتابخانه ملي تركيه بيش از 1500 نسخه خطي فارسي در گنجينه نسخ خطي دارد و اين بخش كوچكي از 25 هزار نسخه خطي است كه از سراسر دنيا در اين كتابخانه نگهداري مي‌‌شود.

بر اساس اين گزارش قديمي‌ترين نسخه ارائه شده در اين نمايشگاه كتاب «كيمياي سعادت» اثر امام غزالي به خط محي الدين عربي است كه قدمت آن به هشتصد سال پيش بر مي‌گردد.

رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران در سفر خود به تركيه  تفاهم‌نامه‌اي ميان كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران و كتابخانه سليمانيه استانبول مبني بر گسترش روابط امضا كردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط