چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۰
فعالیت‌های كتابي سرای‌فرهنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر در یک نگاه

خرید دستگاه‌های مکانیزه فروش کتاب، ایجاد پایگاه کتاب‌های الکترونیک و برگزاری مسابقه کتابخوانی در ایام عید نوروز از برنامه‌های پیش روی «سرای فرهنگ» دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.-

کارشناس «سرای فرهنگ» دانشگاه امیرکبیر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره فعالیت‌های انجام شده در این کتابخانه در 6 ماهه دوم سال 1391 اظهار کرد: در این مدت چندین نمایشگاه کتاب و همچنین مسابقه کتابخوانی برای دانشجویان دانشگاه برگزار شد؛ برای مثال نمایشگاه کتابی با موضوع «ازدواج، خانواده و تربیت فرزند» در اواخر مهرماه سال جاری در سرای فرهنگ برگزار شد. برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت سه کتاب «خانواده قرآنی»، «پرتویی از اسرار نماز» و «گزیده راهنمای حقیقت» از  ششم آبان ماه نیز یکی دیگر از فعالیت‌های این مرکز بود.

زهره عصاری ادامه داد: در 30 آبان ماه کارگاه مهارت‌های مطالعه با همکاری شهرداری تهران با موضوعات تندخوانی، خلاصه‌نویسی و مدیریت زمان در سرای فرهنگ برگزار شد و این مرکز در اربعین حسینی(ع) نیز با مسابقه کتابخوانی «طریق عشق» در خدمت دانشجویان دانشگاه امیرکبیر بود.

خرید دستگاه‌های مکانیزه فروش خودکار کتاب یکی دیگر از فعالیت‌هایی بود که عصاری به آن اشاره کرد و افزود: این دستگاه مکانیزه خریداری شده و سراي فرهنگ قصد توسعه این دستگاه‌ها را در دانشکده‌های مختلف دانشگاه دارد.

وی افزود: در این مدت برای آشنایی دانشجویان با کتاب‌های جدید فرهنگی، شرایطی فراهم شد تا این آثار در کتابخانه مرکزی دانشگاه در معرض دید دانشجویان قرار بگیرد. علاوه بر این موارد، ثبت کتاب‌های جدید نیز ادامه داشت و تاکنون حدود 10 هزار عنوان کتاب در این مرکز ثبت شده‌اند.

گردآوری بانکی از کتاب‌های الکترونیک مورد نیاز دانشجویان، فعالیت دیگری بود که عصاری درباره آن توضیحاتی ارایه داد و گفت: این فعالیت با همکاری کتابخانه مرکزی دانشگاه انجام می‌شود و از طریق گروه‌های دانشجویی کتاب‌های الکترونیک مورد نیاز شناسایی و در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرند.

وی همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی برای دانشجویان در ایام عید نوروز خبر داد. 

هدف اصلی سرای فرهنگ دانشگاه امیرکبیر ارایه کتاب‌های فرهنگی به دانشجویان رشته‌های فنی و حفظ ارتباط آن‌ها با کتاب‌های غیردرسی معرفی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها