چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۵
دسترسي به آرشيوهاي ايران و تركيه تسهيل شد

رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران و مدير كل آرشيوهاي دولتي تركيه بر تسهيل دسترسي پژوهشگران به منابع آرشيوي دو كشور تاكيد كردند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، علي‌اكبر اشعري، مشاور فرهنگي رييس جمهور در اين ديدار با اشاره به اهميت اسناد در بررسي‌هاي تاريخي گفت: اگر بخواهيم نماي واقعي از دوره‌اي به دست آوريم بررسي اسناد آن دوره مهمترين منبع ما خواهد بود.

رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران افزود: خوشحاليم كه نگاه فرهنگي مسئولين دو كشور نسبت به اهميت اسناد و پژوهش‌هاي اسنادي نزديك است و ما مي‌توانيم بر اين اساس زمينه‌هاي تسهيل ارتباط محققين با مراكز اسنادي طرف مقابل را فراهم آوريم.

يوسف ساريناي، مدير كل آرشيوهاي دولتي تركيه نيز در اين ديدار ضمن اشاره به سوابق ديرينه و مشترك فرهنگي دو كشور افزود: آرشيو دولتي تركيه به عنوان عضوي از دولت هميشه آماده همكاري با سازمان اسناد و كتابخانه ملي و محققين كشور دوست و برادر جمهوري اسلامي ايران است.

ساريناي افزود: تشويق پژوهشگران و سرعت بخشيدن به رفت و آمدهاي علمي و فرهنگي ميان دو كشور و تبادل اسناد مي‌تواند دوستي‌هاي ايران و تركيه را تعميق بخشد و براي نسل‌هاي آينده نيز الگويي مهم باشد‌.

در اين ديدار طرفين ضمن تاكيد بر افزايش تفاهم‌نامه‌هاي همكاري، توافق كردند در آينده نزديك دسترسي محققين ايراني و ترك به آرشيوهاي دو كشور تنها با ارائه گذرنامه امكان پذير باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها