چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
«شنا کردن در یخ» به چاپ مي‌رسد

نخستین مجموعه شعر امیرحسین دانشور با عنوان «شناکردن در یخ» مراحل پایانی انتشار را طی می‌کند. شعرهای این مجموعه طی پنج سال گذشته سروده شده‌اند و قالبی آزاد دارند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دانشور درباره این مجموعه شعر گفت: «شناکردن در یخ» دربرگیرنده 71 قطعه شعر سپید است که از سال 1386 تا 1390 سروده شده‌اند. این مجموعه از سوی نشر هونار مراحل پایانی انتشار را طی می‌کند.

وی ادامه داد: فرآیند گردآوری و تدوین و آماده‌سازی این مجموعه حدود سه سال به‌طول انجامید و بر همین اساس سروده‌های جدیدترم جایگزین برخی شعرهای قدیمی‌تر شد و در کل شعرهای پخته‌تر و بهتری در این مجموعه ارایه شد.

این شاعر درباره مضامین شعری‌اش یادآور شد: مضامین عاطفی، اجتماعی و گاهی فلسفی دستمایه سرایش اغلب شعرهای من بوده است.

وی درباره ویژگی سروده‌هایش توضیح داد: شعرهای من از زبان ساده‌ای برخوردارند. به‌طورکلی معتقدم شعر امروز ایران مخاطب خود را از دست داده و گویی مخاطب با این نوع شعر قهر کرده است. برهمین اساس سعی کرده‌ام با استفاده از مضامین و واژه‌های ساده به نوعی با طبقه‌ای از جامعه که با شعر امروز قهر کردند، ارتباط برقرار کنم.

وی در پایان افزود: همچنین سعی کرده‌ام این سادگی در زبان به سوی عامیانه شدن پیش نرود، بلکه به نوعی سهل و ممتنع باشد و برهمین اساس فکر می‌کنم سروده‌هایم سلیقه‌های شعری مختلفی را به خود جلب می‌کند.

دانشور متولد 29 فروردین 1367 و فارغ‌التحصیل کارشناسی نمایش است.

مجموعه «شنا کردن در یخ» در 112 صفحه و شمارگان هزار و 300 نسخه از سوی نشر هونار در دست چاپ است و تا نیمه اسفند راهی بازار کتاب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها