چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۱
«دیدگاه» نبی‌الله تبار تا پایان سال به كتابفروشي‌ها مي‌آيد

«دیدگاه» عنوان مجموعه خاطرات دفاع مقدس سرهنگ پاسدار علی حاتمیان است که از سوی نبی‌الله تبار به نگارش درآمده است. این کتاب تا پایان سال جاری(1391) از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام منتشر می‌شود.-

نبی‌الله تبار درباره اثر در دست انتشار خود با عنوان «دیدگاه» به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: این کتاب به خاطرات سرهنگ پاسدار علی حاتمیان از دفاع مقدس می‌پردازد. وی از عشایر منطقه میمک در استان ایلام و از ایل خِزِل است که با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به جبهه‌های دفاع مقدس رفت. حاتمیان مسوول و جانشین گروه شناسایی تیپ 114 حضرت امیر‌المومنین(ع) بود که سال‌ها بعد به لشکر 11 امیر‌المومنین(ع) تبدیل شد.

وی شجاعت، گذشت و ایثار را از ویژگی‌های این سرهنگ سپاه پاسداران دانست و افزود: او با هوشمندی توانست دشمن را در داخل خاک خودش دور بزند. شناسایی پایگاه‌‌های دشمن بعثی با نام‌های «آل‌یاسین» و «شیخ احمد» از فعالیت‌های شناسایی بود که او انجام داده است.

تبار درباره ویژگی اثر در دست انتشارش گفت: در «دیدگاه» کوشیدم تا حدودی لحن گفتار راوی را در متن اثر حفظ کنم. این کتاب در بر گیرنده 24 خاطره از پاسدار علی حاتمیان است که با تعدادی اسناد در بخش ضمايم همراه شده است.

وی در بیان دلیل نام‌گذاری این اثر با عنوان «دیدگاه» به خاطره‌ای درباره گروه «گوش‌بُر‌ها» در هنگام جنگ در استان ایلام اشاره کرد و گفت: به پیشنهاد پاسدار حاتمیان اقداماتی برای تسلط بر این گروه صورت گرفت که بتوانند با احداث فضایی به عنوان دیدگاه از نظر نظارتی بر این گروه تسلط یابند. این اقدامات برایم جذاب بود بنابراین نام این خاطره را برای کتاب انتخاب کردم.

گروهک ضد انقلاب فرسان معروف به «گوش‌بُرها» افرادي بودند كه از سوی اداره استخبارات رژيم بعث عراق به مناطق پشت جبهه‌های دفاع مقدس وارد و باعث اختلال در جاده‌هاي تداركاتي مي‌شدند و به ازاي شهادت هر فرد 50 هزار دينار دريافت مي‌كردند.

این نویسنده نحوه عبور از میدان مین را از جذاب‌ترین خاطرات کتاب «دیدگاه» دانست و افزود: پاسدار علی حاتمیان پیش از انقلاب آموزش سربازی دیده بود و با توجه به شجاعت و تجربه‌ای که داشت، به اتفاق گروهش به صورت سنتی از میدان مین عبور می‌کردند. این خاطره با عنوان «میدان مین» در کتاب آورده شده است.

وی در پایان گفت: این کتاب در قطع رقعی و 136 صفحه تا پایان سال جاری از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام روانه بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها