سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
«انسان در عرف عرفان» علامه حسن‌زاده آملی به چاپ یازدهم رسید

چاپ یازدهم کتاب «انسان در عرف عرفان» نوشته علامه حسن‌زاده آملی از سوی انتشارات سروش وارد بازار نشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، کتاب «انسان در عرف عرفان» رساله‌ای درباره موضوع انسان در عرف عرفان از دیدگاه قرآن کریم و اخبار وسایط فیض الهی است که توسط استاد آیت‌الله حسن‌زاده آملی در چهار فصل با عناوین در تعریف انسان، مراد از عرفان در موضوع رساله، تمثلات و القائات سبوحی و اصول ایقانی تدوین شده است.

نویسنده، این اثر را نیز مانند سایر آثار خود، ساده و به تناسب فهم همگان به رشته تحریر درآورده است. مراد از عرفان در موضوع این رساله، توحید صمدی، عارف بالله است و همچنین عرفان اصیل انسان‌ساز است. منطق وحی نیز به نام قرآن کریم است، آن‌چه نیز امامان معصوم(ع) در بیان عرفان فرموده‌اند تفسیر انفسی قرآن کریم‌اند.

انسان را نیز در عرف منطق، حیوان ناطق تعریف کرده‌اند، اما انسان در عرف عرفان کسی است که لیاقت‌ها و قابلیت‌هایی دارد که چون به فضیلت برسند و او را متّصف به صفات ربوبی و محاسن اخلاق و محامد آداب کنند، او دیگر همان حیوان ناطق نیست بلکه انسان واقعی حقیقی است.

نویسنده برخی رویدادهای سلوک عرفان عملی خود را نیز در نیمه کتاب شرح داده و سپس در نیمه دیگر اصول مستنبط از آن‌ها و متفرّع بر آن‌ها را بیان کرده است.

چاپ یازدهم «انسان در عرف عرفان» در 139 صفحه و شمارگان دو هزار نسخه با قیمت پنج هزار تومان توسط انتشارات سروش منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها