پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
تمام سهم نیم‌درصد امسال را دریافت کردیم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی شهرستان جاجرم استان خراسان شمالی گفت: تمام سهم نیم‌درصد امسال کتابخانه‌های عمومی از درآمدهای شهرداری به ما پرداخت شده است. این سهم بیش از 10 میلیون ریال بود._

محمد عباسی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: اعتباری که بابت سهم نیم‌درصد از سوی شهرداری به ما پرداخت می‌شود، صرف هزینه‌های جاری کتابخانه‌ها اعم از برگزاری مسابقات فرهنگی، خرید تجهیزات و ... می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات مالی اداره کتابخانه‌های عمومی اضافه کرد: بودجه‌ای که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در اختیار ما قرار می‌دهد، تنها صرف پرداخت پایه حقوق کارمندان می‌شود و برای کار دیگری کفایت نمی‌کند. به همین دلیل، ما به سهم نیم درصد وابسته‌ایم. امسال نیز قرار بود از حق تملک و دارایی از سوی فرمانداری مبلغ 10 میلیون تومان به ما پرداخت شود که تنها 18 درصد آن را دریافت کرده‌ایم.

عباسی‌زاده با بیان این‌که شهرستان جاجرم چهار کتابخانه نهادی و دو کتابخانه مشارکتی دارد گفت: اداره این کتابخانه‌ها نیازمند اعتبار است که امیدواریم در سال آینده با افزایش آن بتوان نه تنها سرانه فضای کتابخانه‌ای را گسترش داد، بلکه مردم را نیز به کتاب و کتابخوانی علاقه‌مند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط