سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸
آثار منتخب چهار جشنواره شعر دفاع مقدس «سفرنامه‌ پرواز» شد

مجموعه شعر «سفرنامه‌ پرواز» در بر دارنده مجموعه اشعار منتخب چهار جشنواره شعر دفاع مقدس استان ایلام تا پایان سال جاری (1391) منتشر می‌شود.-

معاون ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: کتاب «سفرنامه پرواز» شامل اشعار‌ منتخبی از چهار جشنواره شعر دفاع مقدس استان ایلام از سال 1386 به بعد، تا پایان سال جاری منتشر خواهد شد. 

نبی‌الله تبار درباره ویژگی‌های این مجموعه شعر اظهار کرد: «سفرنامه پرواز» با موضوع‌های شعر آیینی و عاشورایی، شعر کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل منتشر می‌شود. شور وصل، سرخ‌های رو سپید، رجعت دل و راز دل عنوان فصل‌های این کتاب است و هر یک از فصل‌ها بر اساس نام جشنواره‌ها نامگذاری شده‌ است. 

معاون ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام قالب‌های شعری این مجموعه را تلفیقی از نو و کلاسیک دانست و افزود: از دیگر ویژگی‌های «سفرنامه پرواز» این است که پر رنگ ‌شدن حضور جوانان در سرایش شعر دفاع مقدس را از سال 1386 به بعد کاملا نشان می‌دهد. البته این کتاب اشعار شاعران پیشکسوت دفاع مقدس را هم در این زمینه شامل می‌شود. 

وی انتشار «سفرنامه پرواز» را سبب دلگرمی شاعران جوان به سرودن شعر دفاع مقدس دانست و گفت: انتشار این اثر 100 صفحه‌ای از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مشارکت بیشتر جوانان در این زمینه می‌انجامد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها