چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵
اختصاص هزار متر زمین به کتابخانه نیل‌شهر

بیش از یک هزار مترمربع زمین برای ساخت کتابخانه در شهر «نیل‌شهر» از توابع شهرستان تربت جام در استان خراسان رضوی اختصاص داده شد.-

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تربت‌جام در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: نیل شهر از توابع بخش بوژگان این شهرستان است که بیش از دو هزار نفر جمعیت دارد.

طاهره نظری افزود: برای ساخت این کتابخانه به فرمانداری درخواست تامین اعتبار داده‌ایم ولی تاکنون هزینه‌ای به این کار اختصاص داده نشده است.

وی با بیان این که «نگرانیم مشکل زمین روستای نصرآباد برای این شهر هم رخ بدهد» گفت: چهار سال پیش یک قطعه زمین به وسعت هزار مترمربع برای ساخت کتابخانه در روستای نصرآباد اختصاص داده شد که متاسفانه چهار سال پس از اهدای زمین به دلیل نبود اعتبار، زمین پس گرفته شد!

نظری اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی برای ساخت کتابخانه نبود اعتبار و بودجه است و امیدواریم این اتفاق برای نیل‌شهر رخ ندهد و فرماندار و مسوولان محلی و همچنین خیران محلی برای ساخت این کتابخانه اقدام کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود از تامین نشدن اعتبار برای کتابخانه مرکزی تربت جام نیز خبر داد و یادآور شد: زمین این کتابخانه از سوی شهرداری به مساحت دو هزار و 500 مترمربع به اداره کتابخانه ها اهدا شده است و امیدواریم کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به زودی اعتبار مناسبی را برای ساخت کتابخانه اختصاص دهد.

اکنون سه باب کتابخانه نهادی و چهار باب کتابخانه مشارکتی در شهرستان تربت جام فعالند و پنج هزار نفر در این کتابخانه ها عضویت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط