شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳
یار مهربان در برج‌های فهرج خانه می‌کند

مسوول اداره کتابخانه‌های شهرستان فهرج در استان کرمان گفت: به ‌زودی در برج‌های زعیم، اکرم و نگین کویر، کتابخانه احداث می‌شود.-

منصور آرو در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای اداری شهرستان فهرج، به‌زودی در برج‌های فهرج، زعیم و نگین کویر کتابخانه احداث خواهد شد.
 
وی گفت: این روستاها پیش‌تر قلعه بوده‌اند و هنوز آثار برج و باروی آن‌ها باقی است و به دلیل نیاز مردم ساکن در این روستاها به کتاب، مقرر شده است تا کتابخانه در این برج‌ها ساخته شود.
 
به گفته وی، اکنون برج اکرم به اندازه یک شهر جمعیت دارد و مطابق قانون، تامین اعتبار و احداث کتابخانه‌ در روستاهای پرجمعیت وظیفه مسوولان اداری شهرستان‌ها است. 

آرو اظهار کرد:‌ اکنون مشغول بازسازی کتابخانه مرکزی شهرستان فهرج هستیم اما به‌نظر می‌رسد این تغییر و بازسازی تاثیر چندانی در رشد سرانه مطالعه مردم شهرستان نداشته باشد. 

وی ادامه داد:‌ پیش از این مساحت کتابخانه مرکزی شهرستان فهرج 110 مترمربع بود که در این بازسازی 40 مترمربع به مساحت آن افزوده شده است. 

این فعال فرهنگی گفت: در صورت تامین منابع مالی سعی داریم  یک باب کتابخانه را مجهز در منطقه پرتردد شهرستان فهرج احداث کنیم که به محض تصویب این طرح، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
فهرج از شهرهای استان کرمان در جنوب شرقی ايران است. مطابق سرشماری سال 1385 جمعیت اين شهرستان برابر با شش هزار و 362 نفر بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط