سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۲
انتشار «سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی»

محمدصادق کوشکی، نویسنده و محقق سیاسی تالیف کتابی در حوزه اجتماعی و سیاسی درباره «سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی» را به پایان رسانده است. این کتاب می‌کوشد الگویی برای زندگی فردی و اجتماعی از آموزه‌های مکتب سیاسی جمهوری اسلامی ایران ارایه دهد.-

دکتر کوشکی، عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در این کتاب به این پرسش که آیا انقلاب اسلامی به عنوان یک تفکر جامع در شیوه و سبک زندگی افراد دیدگاه خاصی دارد پاسخ داده و آن را نظریه اصلی این اثر می‌دانم و با بررسی ضرورت داشتن این دیدگاه، مصادیق کاربردی از آن را بیان کرده‌ام. 

وی کتاب «سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی» را به دلیل آن که درباره سبک زندگی سخن می‌گوید، اثری اجتماعی و به لحاظ تبیین دیدگاه سیاسی انقلاب اسلامی ایران درباره شیوه زندگی، اثری سیاسی دانست و گفت: مطالب این کتاب تخصصی است و اغلب مخاطبان آن را طیف دانشگاهی، حوزویان و محققانی تشکیل می‌دهند که دغدغه خاصی درباره سبک زندگی مکتب انقلاب اسلامی دارند.

نویسنده کتاب «جستاری در مبانی سیاست مطلوب قرآن کریم» درباره پیام اصلی کتاب گفت: در این اثر در پی آن بودم تا عنوان کنم ضرورت دارد تفکر انقلاب اسلامی طریقه خاصی را درباره سبک زندگی ارایه کند و آن تفکر خاص سبک زندگی جهادی است، به این معنا که انسان مسلمان همواره باید در حال تلاش مفید، هدفمند و منجر به نتیجه باشد. روش جهادی روشی است که زندگی فرد مسلمان در آن مکتب معنا پیدا می‌کند.

کوشکی با اشاره به این که متن پژوهشی‌اش را در بیش از 100 صفحه به رشته تحریر درآورده است، بیان کرد: تصمیم دارم این نوشتار را پیش از پایان یافتن سال 91 برای چاپ به نشر معارف بسپارم. 

محمدصادق کوشکی، محقق و پژوهشگر مسایل سیاسی سال 1369 وارد دانشگاه امام صادق(ع) شد و در رشته معارف اسلامی و علوم سیاسی مدرک کارشناسی ارشد دریافت کرد. وی دارای دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است و اکنون عضو هيات علمی و رییس گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تهران است و سابقه ریاست دفتر هنر و ادبیات مرکز اسناد انقلاب اسلامی را در کارنامه خویش دارد. از وی چندین کتاب و مقاله در زمینه اندیشه سیاسی اسلام، اندیشه­های امام خمینی(ره)، غرب‌شناسی، جنبش نرم‌افزاری و نهضت تولید علم و مسایل جهان اسلام منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها