شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵
راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی برای تسهیل دسترسی جانبازان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان گفت: با امضای تفاهمنامه میان اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان با بنیاد شهید و امورایثارگران استان، کتابخانه‌های مشارکتی در مراکز فرهنگی شاهد و حسینیه‌های شهید واقع در محلات راه‌اندازی می‌شوند.-

محسن زینلی‌تختی با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: در دهه فجر مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تفاهمنامه همکاری در کتابخانه عمومی فردوسی را به امضا رساندند. 

وی ادامه داد: اعلام عضویت رایگان خانواده‌های شهدا در کتابخانه‌های عمومی، نمایه‌سازی آثار شهدا، خرید آثار چندرسانه‌ای و مکتوب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مناسب‌سازی محیط فیزیکی کتابخانه‌های عمومی برای تسهیل در تردد جانبازان دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان و راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی، از تعهدات اداره کتابخانه‌های عمومی در این تفاهمنامه است. 

وی یادآور شد: همچنین بر این اساس، در مراکز فرهنگی شاهد و حسینیه‌های شهید واقع در محلات که دسترسی مناسبی به کتابخانه عمومی شهر ندارد، کتابخانه‌های مشارکتی راه‌اندازی خواهد شد. 

زینلی‌تختی درباره تعهدات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز عنوان کرد: تدوین و تولید آثار مرتبط با ایثار و شهادت از جمله این تعهدات است. همچنین بر اساس نیازسنجی‌های اداره کتابخانه‌های عمومی استان در حوزه مربوط به شهدا، کتاب و آثار چندرسانه‌ای تدوین و تولید می‌شوند و از طریق کتابخانه‌های عمومی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط