یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴
«با طعم رنگینک» به زنان هرمزگانی پشتیبان دفاع‌مقدس می‌پردازد

سمیه باستین در کتابی به نام «با طعم رنگینک» به بانوان شهید استان هرمزگان و پشتیبانی آن‌ها از دفاع مقدس پرداخته است. این کتاب روز دوازدهم اسفند‌ماه 91 در یادواره شهیدان زن استان هرمزگان رونمایی می‌شود.-

سمیه باستین درباره کتاب در آستانه انتشارش به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: این کتاب به 10 بانوی فعال حوزه پشتیبانی دفاع مقدس و شهید در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از استان هرمزگان می‌پردازد. 

وی درباره دلیل نامگذاری این اثر به نام «با طعم رنگینک» گفت: رنگینک نام یکی از دسر‌های استان هرمزگان است که با خرما، روغن و آرد تهیه می‌شود. بانوان هرمزگانی این دسر را برای رزمندگان تهیه می‌کردند. چون در این کتاب به زنان پشتیبان دفاع مقدس پرداخته‌ام، نام «با طعم رنگینک» را برای آن انتخاب کردم. 

باستین که در این کتاب به زندگی چهار شهید زن از استان هرمزگان و شش فعال حوزه دفاع مقدس این استان پرداخته است از «فاطمه نیک» به عنوان شناخته‌شده‌ترین شهید کتابش یاد کرد و افزود: هشت نفر از نزدیکان این بانوی شهید هم در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به شهادت رسیده‌اند. خودِ او هم در حج خونین سال 1366 به شهادت رسید که در نوع خود شهادت ویژه‌ای محسوب می‌شود. 

وی با بیان این‌که «هر بخش از کتاب «با طعم رنگینک» به یک بانوی فعال یا شهید دفاع مقدس پرداخته است» گفت: این کتاب از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان منتشر و روز دوازدهم اسفند‌ماه 91 در یادواره شهیدان زن استان و همزمان با روز شهادت حضرت معصومه (س) رونمایی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط