دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵
محمدرضا گرگین زاده به سرود زندگي پايان داد

محمدرضا گرگین‌زاده، موسیقیدان و نوازنده و مدیر مسوول انتشارات «سرود»، صبح امروز در بیمارستان شهید رجایی درگذشت. گرگین‌زاده، مولف، مترجم و ویراستار بیش از 20 جلد کتاب موسیقی است.-

کوروش‌علیانی از بستگان اين مرحوم به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: مرحوم گرگین‌زاده دچار عارضه قلبی بودند و برای درمان به بیمارستان قلب شهید رجایی مراجعه کردند. در حین درمان پزشکان متوجه شدند که ايشان دچار عفونت ریه نیز هستند و متاسفانه در حین جراحی ریه فوت کردند. 

وی درباره مراسم تشییع و یادبود مرحوم گرگین‌زاده گفت: فرزند ایشان در خارج از کشور هستند و تا زمانی که به ایران بیایند، تصمیمی گرفته نخواهد شد؛ بنابراین هنوز برنامه‌ای برای بزرگداشت و مراسم ترحیم مشخص نشده است. 

«اتودهای گام‌نوازی برای ویولن» نوشته یان هریمالی، «ویولن؛ روش آموزش تئوریک و عملی ویولن در 5 جلد» نوشته ماتیو کریک‌بوم، «روش کامل آموزش گیتار: دفتر اول، دوم و سوم» نوشته فردیناندو کارولی و «دوازده قطعه برای تار و سه تار» نوشته علا ایجادی، «نکتورن‌ها» و «اتودها» هر دو از فردریک شوپن، نام تعدادی از ترجمه‌های منتشر شده گرگین‌زاده است. 

از تالیفات منتشر شده مرحوم گرگین‌زاده می‌توان از کتاب «مبانی تعلیم گوش و نت خوانی (سلفژ): مقدماتی» نام برد. او همچنین کتاب‌های «15 قطعه برای تار و سه‌تار استاد جلیل شهناز» و «15 قطعه برای تار و سه‌تار» استاد فرهنگ شریف» را بازنویسی و ویراستاری کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها