یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹
آشنایی با هوش عاطفی به زبان ساده

مترجم کتاب «هوش عاطفی» معتقد است آشنایی با هوش عاطفی، امکان زندگی بهتر را برای مخاطب به وجود می‌آورد و برای تمامی افراد ضروری است.-

زهره چکنی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «هوش عاطفی» نوشته امیلی استرت را یکی از جلدهای مجموعه‌ای در حوزه شخصیت‌شناسی دانست و اظهار کرد: امیدوارم سه عنوان دیگر این مجموعه نیز تا نمایشگاه بین‌المللی کتاب در اردیبهشت سال 1392 در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.

وی هدف از انتخاب این مجموعه براي ترجمه را سادگی کتاب عنوان کرد و گفت: کتاب با زبانی ساده به تشریح مباحث حوزه هوش عاطفی می‌پردازد و قطع جیبی آن نیز به مخاطب عام کمک می‌کند بتوانند این کتاب را همراه داشته باشند و با مطالعه آن به جدیدترین یافته‌های این حوزه دست یابند.

این استاد دانشگاه درباره ضرورت آشنایی عموم مردم با مباحث هوش عاطفی گفت: در دنیای پر استرس امروز، یکی از کلیدهای کنترل زندگی آشنایی با مسایلی است که در حوزه هوش عاطفی مطرح می‌شود. تمام انسان‌ها در برخورد با دنیای اطراف خود دچار مشکلاتی می‌شوند که شناخت هوش عاطفی به آن‌ها در مقابله با مشکلات کمک می‌کند.

وی با بیان این‌که طبق یافته‌های این حوزه، دیگر تقسیم‌بندی هوش سنتی معنایی ندارد و نمی‌توان افراد را به دو دسته باهوش و کم‌هوش تقسیم کرد اظهار کرد: هوش دارای پوسته دیگری است که آن تعاملات موجود با محیط است و میزان آن با هوش عاطفی قابل سنجش است. از این رو در کتاب حاضر آزمون‌هایی برای سنجش هوش عاطفی مطرح شده که مخاطبان می‌توانند به آن‌ها رجوع کنند.

نسخه اصلی کتاب «هوش عاطفی» را گروه آموزشی «ام تی دی» منتشر کرده و ترجمه آن با شمارگان هزار نسخه و به بهای چهار هزار تومان در 136 صفحه از سوی انتشارات نوید مهر به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها