یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸
همایش «بیداری قرآنی در تاریخ معاصر» برگزار می‌شود

همایش یک‌روزه «بیداری قرآنی در تاریخ معاصر» با محوریت اندیشه و آثار آیت‌الله محمد صادقی‌تهرانی فردا 8 بهمن در مرکز دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود.-

مسوول روابط عمومی جامعة‌العلوم القرآن با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: این همایش از سوی جامعة‌العلوم القرآن و با محوریت بررسی آثار و اندیشه مرحوم آیت‌الله محمد صادقی تهرانی برگزار می‌شود. حدود 160 اثر تالیفی قرآنی از وی بر جای مانده است که 30 جلد از آن به تفسیر عربی «الفرقان» اختصاص دارد.

سیدسعید شهرستانی با اشاره به شرکت فرهیختگان علوم قرآنی در این همایش گفت: حجت‌الاسلام شیخ عباسعلی روحانی، آیت‌الله موسوی بجنوردی و حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی ایازی از جمله اعضای هیات رییسه این همایش‌اند.  کاظم موسوی بجنوردی رییس دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی و حجت‌الاسلام مهدی مهریزی نیز از  سخنرانان همایش خواهند بود.

وی افزود: ارایه مقاله و همچنین برگزاری میزگردی درباره ترجمه فارسی آیت‌الله محمد صادقی‌تهرانی از قرآن با عنوان «ترجمان وحی» نیز از  برنامه‌های اصلی همایش به حساب می‌آیند. حجج اسلام قاضی‌زاده، کوشا، مرادی و سبحانی درباره این ترجمه سخنرانی می‌کنند.

آیت‌الله محمد صادقی تهرانی آغازگر بیداری قرآنی در تاریخ معاصر جهان اسلام بود و با بیش از نیم‌قرن مجاهدت در حوزه‌های ‌علمیه قم، تهران، نجف، مکـه، مدینه، بیروت و سوریه و کاوش بی‌شائبه درون‌قرآنی برای دریافت و نشر حقایق و ظرایف کلام وحی الهی و تالیف بسیاری کتب فقهی، اصولی، مقارنات ادیان، فلسفی، عرفانی، عقیدتی و  سیاسی بر مبنای قرآن ‌کریم، بنیانی نوین در بیـداری قـرآنی تاریخ معاصر جهان اسلام نهاد. وی فروردین 90 دار فانی را وداع گفت و انتشارات «شکرانه» انتشار آثار وی را بر عهده دارد.

همایش یک روزه «بیداری قرآنی در تاریخ معاصر» فردا 8 بهمن از ساعت 9 تا 16 در مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی به نشانی دارآباد، خیابان پورابتهاج، مرکز دایرةالمعارف اسلامی، سالن همایش‌های بین‌المللی رایزن، تالار رسول اکرم(ص) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها