شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
جشنواره سرودهای دینی کانون سیستان و بلوچستان منطقه‌ای می‌شود

برگزیدگان ششمین جشنواره‌ استانی سرودهای دینی ویژه اعضای مراکز کانون سیستان و بلوچستان طی روزهای چهارم و پنجم بهمن در زاهدان معرفی شدند. این در حالی است که حسین موذن، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت که سال آینده این جشنواره به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود._

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این جشنواره بیش از 250 کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون سیستان و بلوچستان در قالب 19 گروه سرود با یکدیگر به رقابت پرداختند. 

جشنواره‌ سرودهای دینی برای بهره‌گیری از سرود به عنوان ابزار فرهنگی و تربیتی موثر در پیشبرد اهداف دینی، جذب و تثبیت اعضا به‌ویژه نوجوانان و تبادل تجربه میان مربیان و اعضای مراکز صورت گرفت.
 
حسین موذن، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان در مراسم پایانی این جشنواره گفت: هر کسی در راه اشاعه‌ فرهنگ دینی در هر قالبی فعالیت کند از نظر ما فردی موفق است. 

موذن افزود: در کانون چیزی به نام برد و باخت وجود ندارد و این یک اصل در فعالیت‌های کانون است.
 
وی در ادامه از منطقه‌ای شدن جشنواره‌ سرودهای دینی خبر داد و یادآور شد: حدود 6 سال پیش این جشنواره در استان سیستان و بلوچستان کلید خورد و قرار است جشنواره‌ بعدی به صورت منطقه‌ای اجرا شود. 

در پایان هیات داوران جشنواره متشکل از محمد زارعی، علی لشکری و عبدالرسول ثابت در بیانیه‌ای ضمن تشکر از اعضای شرکت کننده، آشنایی مربیان با ملاک‌های داوری و انتقال آن به اعضا، تمرکز بر شاکله‌ تشکیل دهنده‌ سرود به ویژه شعر، موسیقی و اجرای مناسب را خواستار شدند. 

همچنین هیات داوران از میان 19 گروه شرکت کننده در جشنواره 6 گروه را در دو بخش با موسیقی و بدون موسیقی و در دو گروه کودک و نوجوان به عنوان برگزیدگان معرفی کرد. 

بر همین اساس در بخش بدون موسیقی سرود «گل خوشبوی نرگس» کاری از اعضای کودک مرکز فرهنگی هنری دلگان رتبه‌ اول را از آن خود کرد.
 
در بخش سرودهای با موسیقی در گروه کودکان سرود «چشم انتظار» از مرکز کانون هیرمند، «صنوبر سبزپوش» از مرکز شماره دو کانون زاهدان و  «سوغاتی» از مرکز مجتمع کانون زاهدان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند. 

همچنین در گروه نوجوانان سرود «نور کعبه» کاری از اعضای مرکز شماره دو کانون زابل و «کوثر ناب» از مرکز شماره دو کانون زاهدان به ترتیب مقام‌های اول و دوم را به دست آوردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط