شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۵
«این مشق بلاتکلیف» کتاب می‌شود

هفتمین دفتر شعر محمدحسین انصاری‌نژاد با عنوان «این مشق بلاتکلیف» منتشر می‌شود. به گفته وی این دفتر دربرگیرنده گزیده‌ای از غزل‌های وی هستند که مضامینی انسانی دارند و برخی از آن‌ها با نگاهی به مسایل جهان هستی سروده شده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انصاری‌نژاد گفت: در مجموعه «این مشق بلاتکلیف» به انسان و جهان و اتفاقات هستی و مضامینی از این دست پرداخته‌ام و از سوی دیگر گستره عنصر عاطفه و اندیشه در شعرهای این دفتر بیشتر دیده می‌شود.

وی افزود: در حقیقت این مجموعه شامل گزیده‌ای از شعرهای 10 سال گذشته من در قالب غزل است. حدود 45 غزل در این دفتر آمده که با مضامین عاطفی، اجتماعی، اعتراض و شعر آیینی سروده شده‌اند.

این شاعر اشاره‌ای به ششمین مجموعه شعرش داشت و در مقایسه این دو دفتر توضیح داد: ششمین دفتر شعرم با عنوان «پرندگان پراکنده‌اند انسان‌ها» سال 88 از سوی نشر فصل پنجم راهی بازار کتاب شد. شعرهای این مجموعه بیشتر حاصل تجربه‌های فردی در فضایی شخصی بود ولی در دفتر جدیدم دغدغه‌هایم در فضای گسترده‌تری شکل می‌گیرند.

وی در پایان و درباره نوع غزل‌هایش یادآور شد: به‌طورکلی غزل‌های من در قالب غزل نئوکلاسیک جای می‌گیرند.

محمدحسین انصاری‌نژاد متولد 1354 است. پیش‌تر مجموعه‌های «از پشت سایه‌ها»، «باغ سحرخیز»، «پرندگان پراکنده‌اند انسان‌ها»، «زمزمه کاشی‌ها»، «قدری آسمانی‌تر» و «مصرع به مصرع این همه خورشید» از وی به چاپ رسیده است.

مجموعه شعر «این مشق بلاتکلیف» در 216 صفحه از سوی نشر تکا در دست چاپ است و احتمال دارد تا نمایشگاه کتاب سال آینده منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها