یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۲
«30 و ساعت یک» میوه‌ای از  اردبیل که در تهران به بار می‌نشیند

نویسنده کتاب «تلخ پند» که از ساکنان استان اردبیل است، گفت: مراحل نگارش کتاب جدیدم با عنوان «30 و ساعت یک» به زودی تمام می‌شود و درصددم انتشار آن را به جای ناشران استانی به ناشران تهرانی بسپارم.-

وحید ضیایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در حالی که ناشرانی فعال در استان و شهر اردبیل به تولید کتاب‌های علمی ـ پژوهشی مشغولند، کتاب‌های حوزه‌های هنری و ادبی با موضوعات شعر، داستان و عکاسی که در تهران منتشر می‌شوند، جامعیت دارند و تاثیرگذارتر خواهند بود. در این وضعیت، آثاری که در تهران منتشر می‌شوند، معمولا با اقبال خوبی روبه‌رو می‌شوند.

وی با بیان این‌که همچنین اغلب نوشتارهایی که در تهران روانه بازار کتاب می‌شوند، کمتر با مشکل توزیع و پخش مواجه خواهند شد، ادامه داد: کتاب «30 و ساعت یک» را با محتوای روانشناختی در قالب رمان نوشته‌ام و آن را برای چاپ به یک ناشر تهرانی خواهم سپرد.

ضیایی با بیان این‌که «در نظر دارم انتشار کتاب «30 و ساعت یک» را به نشر «آموت» در تهران بسپارم» عنوان کرد: پیش از این همه آثارم را به غیر از یک عنوان‌ را در تهران منتشر کرده‌ام. اغلب کتاب‌هایی که از سوی ناشران تخصصی در تهران منتشر می‌شوند، از استقبال خوبی هم برخوردار می‌شوند، اما اگر همان اثر را در استان یا شهرستان منتشر کنیم، بعید به نظر می‌رسد که با همان استقبال روبه‌رو شود.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که «محتوای کتاب «30 و ساعت یک» به چه موضوع و مضامینی می‌پردازد؟» گفت: این رمان بر پایه شخصیت کارتونی اغراق شده «مکث» نوشته شده است. رمان «30 و ساعت یک» داستان زندگی «مکث» در شرایط و موقعیت‌های اجتماعی و عاطفی مختلف را به تصویر می‌کشد.

نویسنده کتاب «تلخ پند» بیان کرد: همچنین کتاب «30 و ساعت یک» را می‌توان بر اساس جمله شکسپیر که می‌گوید «شاعر، عاشق و دیوانه هر سه بر یک مسلک‌اند» تفسیر کرد.

وی در پاسخ به این سوال که «این کتاب با چه زبان و ادبیاتی نوشته شده است؟» اظهار کرد: زبان و ادبیات آثار پیشینم تلفیق شعر و داستان بود، اما زبان و ادبیات رمان «30 و ساعت یک» با حفظ بار عاطفی کلمات، با زبانی داستانی نگارش یافته است.

ضیایی درباره مخاطبان کتاب «30 و ساعت یک» عنوان کرد: روایت این کتاب مخاطبان عام و خاص دارد. البته این نوشتار از ساختاری خاص و حرفه‌ای برخوردار است و امکان دارد مخاطب خاص را کمی آزار دهد.

وی در پاسخ به این سوال که «شیوه نگارش این رمان از چه سبکی پیروی می‌کند؟» بیان کرد: فضای حاکم بر داستان این کتاب با المان‌های رمان‌های پسامدرن آمیخته شده است، اما کوشیده‌ام تا مطالب آن را ساده و قابل فهم به رشته تحریر درآورم.

نویسنده کتاب «30 و ساعت یک» افزود: علت نام‌گذاری این اثر شیوه، نگارش رمان در 30 بخش است و «ساعت یک» نیز محور زمانی این 30 بخش به شمار می‌آید. اکنون بیش از نیمی از نگارش کتاب «30 و ساعت یک» را نوشته‌ام و پیش‌بینی می‌شود این کتاب در سه ماه نخست سال 1392 روانه بازار نشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط