یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰
عاشقانه‌های شعر جهان منتشر می‌شود

پنج عنوان کتاب از مجموعه «شعر عاشقانه جهان» انتشارات سرزمین اهورایی با آثاری از گونترگراس، نزار قبانی و ریچارد براتیگان تا هفته آینده منتشر می‌شود.-

محمدمجید ضرغامی، مدیر مسوول انتشارات سرزمین اهورایی درباره این مجموعه به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: برخی شاعرانی که در این مجموعه شعرهای آن‌ها ترجمه و ارایه شده است، برای نخستین‌بار از رهگذر چنین مجموعه‌ای به مخاطبان معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر هدف تنها گردآوری و ارایه اشعار صرفا عاشقانه به معنای رمانتیک از شاعران مطرح جهان نبوده، بلکه نوع نگاه این شاعران به مقوله عشق مدنظر بوده است.

مدیر مسوول انتشارات سرزمین اهورایی با اشاره به انتشار پنج عنوان از این مجموعه تا هفته آینده ادامه داد: حدود 15 تا 20 عنوان کتاب برای مرحله نخست این طرح در نظر گرفته شده است. پنج عنوان آن‌ها تا هفته آینده راهی بازار نشر می‌شود و دیگر آثار مراحل اداری یا فنی انتشار را طی می‌کنند.

وی درباره کتاب‌هایی که به زودی به چاپ می‌رسند، توضیح داد: «در عشق باران می‌بارد» سروده ریچارد براتیگان با ترجمه علیرضا بهنام، مجموعه‌ای از گونتر گراس با عنوان‌ «عشق با پاهای چوبین» و دفتر عاشقانه‌ای از اریش فرید با نام «فقط تو را دوست دارم» با ترجمه علی عبداللهی از  این کتاب‌ها هستند.

ضرغامی تاکید کرد: در مجموعه گراس علاوه بر شعرهای عاشقانه این شاعر، برای نخستین بار دو شعر جنجالی او، یکی با عنوان «رسوایی اروپا» و «آن‌چه باید گفت» (در انتقاد از اسرائیل و جانبداری گراس از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران) نیز منتشر می‌شود.

وی در پایان افزود: همچنین مجموعه شعر عاشقانه‌ای از غاده السمان با عنوان «با این همه عاشقت بودم» با ترجمه موسی بیدج و «از من نپرس چرا دوستت دارم» سروده نزار قبانی و ترجمه رضا عامری از دیگر کتاب‌های این مجموعه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط