چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۶
کتابخانه سیار در پارس‌آباد به راه افتاد

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد در استان اردبیل از راه‌اندازی کتابخانه سیار در قشلاقات مرکزی این شهرستان خبر داد و گفت: برنامه‌ها و خدمات متنوع این کتابخانه، به میزان استقبال مردم از این کتابخانه و امکانات قشلاقات ارتباط دارد.-

حجت‌الاسلام امین پورمحمد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: درصددیم برای روزهای آینده فرصت اهدای کتاب‌های جیبی و قصه‌گویی را برای کودکان قشلاقات پارس‌آباد فراهم کنیم و در صورت داشتن برخی امکانات، انیمیشن معرفی کتاب‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان این منطقه را هم پخش کنیم.

وی با بیان این‌که هفته گذشته این کتابخانه با همکاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان پارس‌آباد فعالیت خود را آغاز کرد و با استقبال خوب اهالی و به ویژه کودکان این منطقه روبه‌رو شد، ادامه داد: در نظر داریم در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی پارس‌آباد طرحی مبنی بر خرید یک دستگاه اتوبوس خط واحد با اعتبارات شهرستانی و فرمانداری را ارایه دهیم، زیرا این اتوبوس‌ها با یارانه‌های دولتی به فروش می‌رسند و ظرفیت‌شان برای کتابخانه سیار بسیار مناسب است. پیش‌بینی می‌شود این طرح در سال آینده با موافقت فرماندار پارس‌آباد اجرا شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی پارس‌آباد در ادامه از اجرای طرح «مطالعه‌یاوران» در مدارس همجوار کتابخانه‌های عمومی پارس‌آباد خبر داد و عنوان کرد: این طرح به شکل آزمایشی در مدارس نزدیک کتابخانه‌های این منطقه از ابتدای بهمن ماه امسال به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد. در این طرح از هر کلاس یک دانش‌آموز به عنوان رابط میان همکلاسان و کتابخانه انتخاب می‌شود.

وی افزود: رابطان کتابخانه‌ها موظفند کتاب‌های مورد نظر همکلاسان خود را از کتابخانه‌ها به امانت بگیرند و به دانش‌آموزان ارایه دهند و پس از دو هفته منابع را به کتابخانه‌ها تحویل دهند. «مطالعه‌یاوران» می‌توانند به طور رایگان عضو کتابخانه شوند و این اداره می‌کوشد تا از رابطان فعال در مراسم‌های خاص در مدارس تجلیل کند.

پورمحمد اظهار کرد: طرح «مطالعه‌یاوران» و اختصاص 15 دقیقه نخست ساعت پرورشی دانش‌آموزان به کتابخوانی، اهدافی است که اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد آن را تعیین کرده است و با همکاری اداره آموزش و پرورش این منطقه محقق می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط