چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۳
ساخت کتابخانه مرکزی مشهد از سر گرفته شد

ساختمان کتابخانه مرکزی مشهد برای تکمیل عملیات عمرانی و ساخت و ساز به سازمان نوسازی مدارس پیمانکار جدید تحویل داده شد. عملیات احداث این کتابخانه از سال 1374 آغاز شده است.-

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این باره اظهار کرد: بیش از 17 سال از شروع ساخت کتابخانه مرکزی مشهد می‌گذرد و در این مدت به دلیل کمبود بودجه‌های عمرانی این عملیات ناتمام باقی مانده است.

زهرا باقرزاده افزود: ساخت این کتابخانه در طول سال‌های مختلف فقط 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای ادامه روند بازسازی به اعتباری افزون بر 100 میلیارد ریال نیاز است.

وی با اشاره به ویژگی‌های این کتابخانه عنوان کرد: قرار است کتابخانه مرکزی مشهد به عنوان کتابخانه‌ای استاندارد با زیربنای 11 هزار و 500 مترمربع و در سه طبقه ساخته شود.

باقرزاده اظهار کرد: در بررسی‌های اولیه برآورد شده است که برای ساخت هر مترمربع از این فضا 16 میلیون تومان اعتبار نیاز باشد.

وی با بیان این‌که «در حال رایزنی با شهرداری و نهادهای استانی برای جذب بودجه‌ایم.» یادآور شد: ابتدا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیمانکار طرح بود اما اکنون کارهای پروژه توسط اداره تجهیز و نوسازی مدارس انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط