دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۹
نشست تخصصی بازآفرینی افسانه‌ها برگزار می‌شود

خواندن 13 قصه و برپایی یک نشست تخصصی با عنوان «بازآفرینی افسانه‌ها» از برنامه‌های دومین روز برپایی مرحله‌ منطقه‌ای شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی است.-

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بر اساس جدول زمان‌بندی، دومین روز جشنواره صبح روز 26 دی با قصه «گربه‌ای که موش‌ها را دوست داشت» توسط منصوره صفاییان قصه‌گوی سمنانی آغاز می‌شود.
 
در ادامه قصه‌های «خروس پیراهن‌پری»، «اتل متل کلاغ‌پر»، «مرغک نوک حنایی» و «چهل کل» به ترتیب توسط سمیه قادری و زهره بهنام‌جو از استان‌ همدان و معصومه قهرمانی و سکینه سادات میر‌قاسمی هر دو از گلستان قصه‌گویی خواهد شد. 

پس از آن در ادامه قاسم محمدی با «قصه بازار» و مهدی رحمانی با «راز درخت انجیر» از اصفهان، سرور آبادی‌جو با قصه «کاوه آهنگر» از کرمان و مریم صرفی با قصه «کوچه صمصام» و هما غلام‌زاده با قصه «سلمان فارسی» از استان‌های سمنان و خراسان شمالی قصه‌های خود را روایت می‌کنند.
 
زینب سادات‌فاطمی از اصفهان، محسن وظیفه از اردبیل و ملیحه کرمی از بوشهر نیز به ترتیب با قصه‌های «رستم و اسفندیار»، «علم» و «سردار ایرانی آریوبرزن» قصه‌گویان پایانی دومین روز جشنواره خواهند بود. 

در بخش دوم برنامه‌های این روز دومین نشست تخصصی با موضوع شیوه و چگونگی بازنویسی و بازآفرینی متون کهن و افسانه‌ها با حضور ناهید جهازی نویسنده و پژوهشگر «فرهنگ ناموران» برگزار می‌شود. 

جشنواره قصه‌گویی منطقه 3 کانون تا روز 27 دی در سینما شهید آوینی بوشهر واقع در میدان 17 شهریور(رفاه) شهر بوشهر ادامه می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط