دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
«حکمرانی مبتنی بر پایداری» منتشر شد

«حکمرانی مبتنی بر پایداری» عنوان کتابی است که در آن حوزه جدیدی در رشته مدیریت دولتی معرفی می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دکتر شمس‌السادات زاهدی، یکی از مولفان کتاب «حکمرانی مبتنی بر پایداری»، با بیان این‌که مفاهیم نظری مربوط به حکمرانی و پایداری پیش از این هم در کتاب‌های دیگر مطرح شده بودند، اظهار کرد: در این کتاب کوشیدیم به یکی از دغدغه‌های اصلی جوامع مختلف که حکمرانی و توسعه کشور و همچنین فاصله ‌گرفتن از چرخه فقر است بپردازیم و رابطه میان حکمرانی و پایداری را تببین کنیم و در نهایت مدلی با رویکرد زیست محیطی ارایه دهیم. 

مولف کتاب «مبانی توریسم و اکوتوریسم پایدار» معتقد است توسعه پایدار می‌تواند به عنوان راهبردی برای رسیدن به این هدف مورد بررسی قرار بگیرد و در این مسیر، قوانین حکمرانی مبتنی بر پایداری باید اجرا شوند.

این استاد دانشگاه درباره بومی‌سازی این مفاهیم و کاربرد مباحث نظری این کتاب در کشور گفت: فصلی از این کتاب به موردکاوی حکمرانی در ایران اختصاص یافته و در آن نقش و جایگاه دولت و ساختار حکمرانی در ایران مطرح شده و سپس راهکارهایی برای تحقق حکمرانی مبتنی بر پایداری آمده است. 

وی با تاکید بر این نکته که کتاب حاضر با تاکید بر حفاظت محیطی نوشته شده است، افزود: متاسفانه در روند توسعه جوامع به مسایلی مانند توسعه اجتماعی و زیست محیطی توجه زیادی نمی‌شود و همین بی‌توجهی مشکلات زیادی را در توسعه کشورهای مختلف به وجود آورده است.

در متن پشت جلد این کتاب آمده است: «توسعه پایدار مستلزم درونی‌سازی اصول و قوانین حکمرانی مبتنی بر پایداری است و استقرار این حکمرانی در سایه ایجاد تعادل در هر سه حوزه اقتصادی، اجتماعی و بوم‌شناختی تحقق می‌پذیرد.»

«مروری اجمالی بر رابطه بین حکمرانی و پایداری»، «حکمرانی»، «توسعه پایدار»، «خصوصی‌سازی و پایداری» و «حکمرانی و پایداری» عناوین بخشی از فصل‌های این کتابند. این کتاب برای تدریس در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به عنوان منبع کمک درس «مدیریت توسعه» به ارزش 3 واحد تدوین شده است.

زاهدی تاکنون کتاب‌هایی مانند «روابط صنعتی، نظام روابط کار»، «تجزیه و تحلیل سیستم‏ها»، «مبانی سیستم‏های اطلاعاتی، تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم‏ها»، «مباحث ویژه در مدیریت دولتی»، «فرهنگ جامع مدیریت»، «جایگاه شغلی زنان در دانشگاه»، «زن و توسعه» را نوشته است. 

«حکمرانی مبتنی بر پایداری» اثر دکتر شمس‌السادات زاهدی و دکتر حبیب ابراهیم‌پور با شمارگان هزار نسخه و به بهای سه هزار و 500 نسخه از سوی انتشارات سمت منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها