چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۸
اثبات ادعای شیعه درباره شأن نزول آیه «تطهیر»

کتاب «پژوهشي جديد درباره آيه تطهير» در بیست‌ و دومین دوره جایزه کتاب فصل شایسته تقدیر شناخته شد.به گفته مولف این کتاب، محتوای این نوشتار می‌کوشد با رعایت انصاف و ادب به اثبات ادعای شیعه درباره شأن نزول آیه «تطهیر» بپردازد._

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرحمن باقرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در این کتاب پژوهشی، در تاثیر شأن نزول آیه تطهیر در شیوه کلامی و رفتاری پیامبر(ص) توجه کرده‌ام، زیرا این آیه بزرگترین سند شیعه به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: مصادیق آیه تطهیر خانواده امیرالمومنین(ع) یعنی حضرت علی(ع)، حضرت زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) اند. البته با مصادیق گوناگون و موجود در قرآن کریم سایر امامان(ع) هم از مصادیق این آیه به شمار می‌آیند. در کتاب «پژوهشي جديد درباره آيه تطهير» تلاش کرده‌ام با تکیه‌ بر مستندات و کتاب‌های موثق اهل سنت، این آیه را به اثبات برسانم.

حجت‌الاسلام والمسلمین باقرزاده بیان کرد: همچنین اهل سنت معتقدند علاوه بر خانواده امیرالمومنین(ع)، همسران پیامبر اسلام(ص) نیز شامل حال آیه تطهیر می‌شوند،در حالی که در کتاب «پژوهشي جديد درباره آيه تطهير» ثابت کردم که همسران ایشان هیچ ادعایی نسبت به این موضوع ندارند و خود آنان هم راوی روایاتند و با زبان‌های مختلف انحصار آیه شریفه را به مصادیق اهل بیت(ع) نسبت داده‌اند.
وی عنوان کرد: در این نوشتار ادعای گسترده‌ای از اهل سنت را نیز آورده‌ام که همه آن‌ها را هم رد کردم و با کمک ادله اثبات شد که تنها مصادیق این آیه شریفه خانواده امام علی(ع) است.

نویسنده کتاب «پژوهشي جديد درباره آيه تطهير» اظهار کرد: در بخش پایانی کتاب با استناد به آیه شریفه تطهیر، به طور مفصل عصمت، امامت و مرجعیت علمی خانواده امام اول شیعیان و سایر ائمه(ع) را کاملا به اثبات رساندم.

وی نقطه قوت این کتاب را پیام‌های محکم آیه شریف تطهیر در مکتب شیعه دانست و گفت: این آیه پایه‌های مستحکم مکتب فکری اهل بیت (ع) را در اختیار شیعه قرار داده و شیعه نیز آن‌ها را در اختیار عموم گذاشته است.

آیین پایانی و اهدای جوایز بیست‌ و دومین دوره جایزه کتاب فصل امروز (20 دی) در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار شد. کتاب «پژوهشي جديد درباره آيه تطهير» تاليف عبدالرحمن باقرزاده، منتشر شده از سوی انتشارات بوستان كتاب قم در سال 1391 در بخش علوم قرآني از شاخه دین این جایزه به عنوان اثر شایسته تقدیر برگزیده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها