پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
کتابخانه مرکزی اردبیل کتاب‌ صوتی تولید می‌کند

کارشناس بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل از تولید کتاب‌های صوتی ویژه نابینایان خبر داد و گفت: برای تولید کتاب‌های صوتی از تلاش داوطلبانه دانشجویان بهره می‌گیریم._

سجاد فداکار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل از 26 مهرماه امسال فعالیت رسمی خود را با 400 عنوان کتاب گویا و 500 عنوان کتاب بریل آغاز کرد. تولید کتاب‌های صوتی در این بخش از ابتدای آبان‌ماه شروع شده و اینک کتاب‌های گویا در این بخش به بیش از دو هزار و 200 عنوان و کتاب‌های بریل به 750 عنوان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این بخش در فراخوانی از داوطلبان علاقه‌مند به ضبط و تهیه کتاب‌های صوتی در دانشگاه‌ها و روزنامه «ایران سفید» ویژه نایبنایان دعوت کرده است.

کارشناس بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل درباره تولید کتاب‌های صوتی اظهار کرد: تاکنون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابخانه مرکزی تبریز و برخی ادارات دیگر به تولید این‌گونه آثار اقدام کرده‌اند اما کتاب‌های صوتی تولید شده در حوزه کتاب‌های عمومی بوده‌اند در حالی که بخش نابینایان کتابخانه مرکزی اردبیل کوشیده است برای تولید کتاب‌های صوتی از منابع متنوع و به ویژه منابع درسی دانشجویان و دانش‌آموزان استفاده کند.

وی ادامه داد: در تولید کتاب‌های صوتی اولویت‌بندی‌هایی قرار داده‌ایم که در رتبه نخست این اولویت به تبدیل منابع درسی دانشجویان در رشته‌های مختلف درسی، رشته‌های جدید و کم‌مخاطب و کتاب‌های جدید مدارس در مقاطع مختلف توجه می‌شود.

فداکار با بیانی این‌که تاکنون استقبال برای تولید این‌گونه کتاب‌ها از سوی داوطلبان بسیار مطلوب بوده است، عنوان کرد: علاقه‌مندان و داوطلبان برای تولید کتاب‌های صوتی با مراجعه به بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل، ‌کتاب مورد نظر را دریافت می‌کنند و کار با نرم‌افزار این فرآیند را آموزش می‌بینند.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های صوتی را از کتابخانه‌ مرکزی با در دست داشتن لوح فشرده،‌ حافظه رایانه و حافظه قابل حمل استفاده کنند.

کارشناس بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل درباره استقبال از این بخش اظهار کرد: از زمان افتتاح رسمی این بخش تاکنون بیش از 50 علاقه‌مند نابینا و کم‌بینا به عضویت بخش روشندلان درآمده‌اند. پیش‌بینی می‌شود با گسترش خدمات گوناگون این کتابخانه استقبال این قشر روز به روز افزایش ‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط