چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
کتابخانه‌های اردبیل میزبان نقد و بررسی چند کتاب مي‌شود

کارشناس امور فرهنگی اداره کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از برگزاری نقد کتاب‌های «طب اسلامی، خانواده ایرانی» و «قهقه آفتاب، آینه بی‌نقاب» به همت اداره کل کتابخانه‌های این استان در نیمه دوم دی‌ماه امسال خبر داد.-

وحید ضیایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ‌اظهار کرد: این اداره در نظر دارد چهار شنبه(20 دی‌ماه) کتاب «طب اسلامی، خانواده ایرانی» اثر افشار تموک را نقد و بررسی کند.

وی ادامه داد: مقدمه کتاب «طب اسلامی، خانواده ایرانی» را حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، به رشته تحریر درآورده است.

کارشناس امور فرهنگی اداره کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: نقد کتاب «طب اسلامی، خانواده ایرانی» در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اردبیل با حضور نویسنده این کتاب و همچنین «دکتر ابراهیم‌پور» استاد دانشگاه‌های تبریز و آستارا به عنوان منتقد و شرکت اعضای کانون‌های ادبی شهرستان‌های اردبیل، سرعین، نیر و نمین و جمعی از شاعران و نویسندگان اردبیل برگزار خواهد شد.

وی درباره کتاب «قهقه آفتاب آینه بی‌نقاب» بیان کرد: کتاب «قهقه آفتاب آینه بی‌نقاب» اثر مشترک قدمعلی سرامی و محمود صادقی‌زاده است. این کتاب نیمه دوم دی‌ماه در سالن بیضای اردبیلی کتابخانه «شهید مطهری» با حضور سرامی و «مهری تلخابی» به عنوان منتقد، نقد و برسی خواهد شد.

ضیایی عنوان کرد: برای اجرای این نشست از اعضای انجمن شعر، نویسندگان اردبیل و استادان دانشگاه‌ محقق اردبیلی و دانشگاه آزاد اسلامی و دانشکده ادبیات نمین و چهره‌های فرهنگی دعوت کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این‌ سوال که «اداره کل کتابخانه‌های استان اردبیل چگونه علاقه‌مندان سراسر این استان را برای شرکت در نشست‌های ادبی مطلع می‌کند؟» گفت: در استان اردبیل 10 شهرستان و 13 کانون ادبی وجود دارند و امور فرهنگی اداره کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به دبیر کانون‌های ادبی این شهرستان‌ها اطلاع‌رسانی می‌کند. این دبیرها نیز مسوولیت اطلاع‌رسانی در شهرستان‌های استان اردبیل را بر عهده دارند.

کارشناس امور فرهنگی اداره کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: همچنین این اداره از سیستم فرستنده پیامک بهره می‌برد و برای هر نشست و برنامه فرهنگی بیش از 600 پیامک را به ادارات، مراکز فرهنگی و شخصیت‌های مختلف استان ارسال می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط