سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳

در حالی که کورینا کادوف، منتقد ادبی و هنرپژوه سوییسی تنها یک سال پس از حضور در جمع داوران رقابت ادبی باخمن اتریش، جای خود را به یوری اشتاینر مورخ هنری 43 ساله داده است، شرط‌های شرکت در این رقابت اعلام شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، سی و هفتمین دوره رقابت ادبی اینگبورگ باخمن اتریش در ماه جولای (تیر) و در جریان برگزاری کنگره ادبیات آلمانی زبان در شهر کلاگنفورت اتریش برگزار می‌شود و بورکهارت اشپینن چون دوره گذشته رییس هیات داوران این رقابت ادبی خواهد بود.
 
تاریخ برگزاری مراسم افتتاحیه 3 جولای (12 تیر) است و مراسم اهدای جایزه در تاریخ 7 جولای (16 تیر) برگزار می‌شود. 

نویسندگانی که مایل به شرکت در این رقابت هستند تا 22 فوریه 2013 (4 اسفند) فرصت دارند تا یک یا چند متن را برای هیات داوران ارسال کنند. شرط لازم در این زمینه داشتن معرفی نامه کتبی از یک انتشارات یا یک نشریه ادبی است. به علاوه متن ارسالی نباید پیشتر منتشر شده باشد. متون ارسالی توسط هیات داوری هفت نفره این رقابت بررسی و هر یک از داوران دو اثر و نویسندگان آن‌ها را به عنوان نامزد این جایزه انتخاب خواهند کرد. جایزه ادبی اینگبورگ باخمن در سال 2013 نیز 25 هزار یورو ارزش دارد. 

جایزه ادبی اینگبورگ باخمن از ارزشمندترین تجلیل های ادبی در حوزه آلمانی زبان است که از سال 1977 اهدا می شود. این جایزه از سوی شهر کلاگنفورت برای یادبود اینگبورگ باخمن نویسنده و شاعر اتریشی متولد شهر کلاگنفورت که در سال 1973 چشم از جهان فروبست راه اندازی شده است. 

در سال 2012 الگا مارتینوا نویسنده آلمانی روسی الاصل موفق به کسب این جایزه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها