یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۴
ایران جزو بهترین‌های قصه‌گویی است

احمد مرادی، فرماندار بندرعباس در مراسم گشایش شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی گفت: هنر قصه‌گویی یک آموزش غیرمستقیم است که به خوبی می‌توان در مسیر تکامل کودکان و نوجوانان آن را به کار برد،چرا که ایران در این زمینه جزو بهترین‌های جهان است._

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرادی، فرماندار استان هرمزگان در مراسم گشایش شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی منطقه دو(بندرعباس) با بیان این مطلب افزود: میزبانی جشنواره قصه‌گویی در زمان مناسب از افتخارات بندرعباس است. 

این مقام مسوول، فرهنگ استان هرمزگان را ریشه‌دارو توام با عشق به کربلا و امام حسین علیه‌السلام دانست و تاکید کرد که روایت قصه‌های عاشورایی و محرم در این جشنواره با فرهنگ مردم بندرعباس هم‌خوانی خوبی دارد.
 
به اعتقاد مرادی شکل‌گیری روح کودک و توجه قرآن به این زبان و نحوه‌ی انتقال یک ایده به زبان ساده و قصه، نشان از اهمیت قصه‌گویی به عنوان یک نیاز اساسی برای فکر و اندیشه‌ی کودک دارد و فرصت خوبی برای کودکان و نوجوانان است که از آن نهایت استفاده را ببرند. 

فرماندار بندرعباس قصه‌گویی را به عنوان یک کار نهادینه در ایران دانست و اظهار کرد: ما در دنیای قصه‌گویی جزو برترین‌‌ها هستیم. ما قصه‌های دوران کودکی خود را فراموش نکرده‌ایم و برنامه‌هایی که سازمان‌‌های فرهنگی به سهم خود در زمینه‌ هنر قصه‌گویی انجام می‌دهند قابل ستایش است.
 
به اعتقاد مرادی،داشتن هدف در قصه‌گویی از اصلی‌ترین کارهای یک مربی است و اگر بتوانیم مسایلی مانند اعتماد به نفس، صداقت، درستی، شهامت، شجاعت را در قصه‌هایمان به صورت غیرمستقیم به کودکانمان برسانیم، رسالت خود را به عنوان یک قصه‌گو به انجام رسانده‌ایم.
 
39 قصه‌گو از هفت استان آذربایجان غربی، ایلام، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، یزد و هرمزگان در شهر بندرعباس از روز دهم تا سیزدهم دی در شهر بندرعباس به رقابت می‌پردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط