یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱
امیریان: برای نویسنده‌شدن صبور باشید

داوود امیریان، نویسنده کودک و نوجوان، در نشست ادبی دو پنجره در شهرستان بشرویه گفت: علاقه‌مندان به هنر نویسندگی به ویژه طنز نباید در نوشتن عجله کنند و باید آن‌گونه بنویسند که نویسنده و خواننده از نوشتن و خواندن ‌کتاب لذت ببرند.

به گزارش ایبنا نوجوان، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، داوود امیریان نویسنده رمان «گردان قاطرچی‌ها»، این مطلب را در دومین نشست ادبی دو پنجره که در شهرستان «بشرویه» و با حضور 80 نفر از اعضای کارگاه ادبی و خانواده‌ها برگزار شد، بیان کرد.
 
امیریان با اعلام این خبر که نوشتن داستان رمان «گردان قاطرچی‌ها» با عنوان‌های دیگر ادامه خواهد داشت، افزود: صراحت نوجوانان در نقد این رمان به او کمک می‌کند تا در ادامه این داستان موفق‌تر باشد.
 

رمان گردان قاطرچی‌ها، اثری متفاوت در حوزه‌ ادبیات دفاع مقدس است و به دلیل پس‌زمینه‌ طنز و داستانی پرکشش، برای مخاطبان نوجوان جذابیت‌های زیادی ایجاد کرده است.
 
این رمان درباره یوسف یک مجروح جنگی است که پس از مصدومیت، دوباره به جبهه اعزام می‌شود و این بار با نظر فرمانده‌ی گردان مسولیت نگهداری و آموزش چند قاطر جهت حمل آذوقه و مهمات به مناطق صعب‌العبور برای رزمندگان به او سپرده می‌شود.
 
بیان خلاصه رمان «گردان قاطرچی‌ها» توسط یکی از اعضا سرآغازی برای نقد این کتاب شد و طرح سوال توسط شرکت کنندگان در این برنامه نشان داد که مادران نیز با دقت این رمان را مطالعه کرده‌اند.

تعدادی از مادران نیز ضمن تقدیر از امیریان و تاکید بر اهمیت بیان قصه جنگ به زبان طنز و جذاب برای نوجوانان، معتقد بودند که آشنایی با اصطلاحات نظامی و سیاسی، نوجوان امروزی را برای درک بهتر داستان آماده می‌کند. 

در پایان این نشست  تعدادی از اعضای کارگاه ادبی داستان‌های کوتاه و طنز خود را خواندند و امیریان به نقد آثار آن‌ها پرداخت. 

اجرای نمایش طنز برگرفته شده از متن رمان گردان قاطرچی‌ها، اهدای کتاب توسط نویسنده به حاضران و اهدای لوح تقدیر به شرکت‌کنندگان جشنواره قصه‌گویی رضوی از دیگر بخش‌های برنامه نشست ادبی دو پنجره در بشرویه بود. 

امیریان در حاشیه برنامه دو پنجره در کانون با همراهی مدیر کانون استان خراسان جنوبی به دعوت شورای شهر و شهرداری بشرویه، در مراسم رونمایی از کتاب سبک‌بالان شرکت کرد و با بیان سخنان کوتاهی از مردم خواست با ذکر خاطرات فرزندان شهید خود اجازه ندهند تاریخ جنگ دچار تحریف شود و کار کردن برای شهدا را سبب خیر در زندگی دانست. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط