شنبه ۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱
انتشار «کتاب‌شناسی توصیفی- تحلیلی مثنوی» به کوشش قاسمیان

«کتاب‌شناسی توصیفی- تحلیلی مثنوی معنوی» به کوشش خسرو قاسمیان منتشر می‌شود. این کتاب دربرگیرنده اغلب مقالات چاپ شده درباره مثنوی تا سال 1383 است.-

قاسمیان به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: «کتاب‌شناسی توصیفی- تحلیلی مثنوی معنوی» شامل همه آثاری است که تا سال 1383 در زمینه «مثنوی معنوی» و شرح آن چه به صورت تالیفی و چه ترجمه در ایران منتشر شده است.

وی در ادامه گفت: بر همین اساس مخاطب این اثر می‌تواند با تفاوت‌ها یا ویژگی‌های شرح‌های مختلفی که در ارتباط با «مثنوی معنوی» صورت گرفته یا در دیگر زمینه‌های آن آشنا شود.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: مجموعه آثاری که برای تدوین این کتاب‌شناسی بررسی شده بیش از 100 هزار صفحه بوده و خود کتاب حجمی در حدود 700 صفحه دارد. برای تدوین این اثر حدود چهار سال زمان صرف شده است، اما متاسفانه حجم بالای کتاب چاپ آن‌را تا امروز به تاخیر انداخته است.

وی از این کتاب به عنوان یک منبع درسی دانشگاهی یاد کرد و افزود: این کتاب از سوی نشر گستره مراحل اداری انتشار را طی می‌کند که امیدوارم مشکلات مالی چاپ آن‌را بیش از این به تاخیر نیندازد.

قاسمیان در پایان از آماده‌سازی دو مجموعه شعر دیگر از سروده‌هایش خبر داد و گفت: دو مجموعه یکی در قالب دوبیتی و رباعی و دیگری در قالب غزل را برای انتشار آماده‌ می‌کنم. بیشتر شعرهای این دو مجموعه از درون‌مایه عاطفی و عارفانه برخوردار هستند، البته هنوز عنوان و ناشر نهایی این دو کتاب مشخص نشده است.

خسرو قاسمیان متولد 12 مرداد 1336 و عضو هیات علمی بخش فارسی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است. نخستین مجموعه شعر او با عنوان «از ج‍ن‍س‌ خ‍ورش‍ی‍د» در سال 1379 توسط نشر زر منتشر شد. «م‍ک‍ات‍ب‍ات‌ اداری‌« عنوان کتاب دیگر اوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط