شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰
بازبینی تاریخ معاصر در «نظریه‌پردازی تمدن نوین اسلامی»

کتاب «نظریه‌پردازی تمدن نوین اسلامی» به‌قلم موسی نجفی به زودی منتشر می‌شود. نویسنده در این کتاب با نگاه تحلیلی به رویارویی سنت و مدنیته در تاریخ معاصر ایران می‌پردازد و ادامه این مساله را تا بیداری اسلامی در منطقه پیگیری می‌کند.-

نجفی درباره این کتاب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: کتاب «نظریه‌پردازی تمدن نوین اسلامی» به بررسی تاریخ و اندیشه معاصر در حوزه‌هایی مانند تجدد و مدرنیته، سنت، استعمار، نهضت اسلامی و بیداری اسلامی در دو قرن اخیر می‌پردازد.

این پژوهشگر تاریخ افزود: دو کتاب دیگر با عنوان‌های «تاریخ تحولات سیاسی ایران (بررسی مولفه‌های دین، تجدد و مدنیت در تاسیس دولت ـ ملت در گستره هویت ملی ایران)» با همکاری‮‬‏ موسی فقیه‌حقانی و «اندیشه تحریم و خودباوری» نیز از سوی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر شده‌اند.

مدیر گروه نظریه‌­پردازی انقلاب اسلامی ادامه داد: چاپ هفتم کتاب «تاریخ معاصر ایران» نیز با افزودن اسناد و مدارک جدید به‌چاپ رسیده است. این کتاب که با همکاری موسی فقیه‌حقانی تدوین شده،‌ دوران معاصر تاریخ از صفویه تا انقلاب اسلامی را به تصویر می‌کشد و تلاش دارد تا مسایل تاریخ ایران را از دیدگاه دیگری ارزیابی کند. مبارزات و نهضت شیعه، آسیب‌شناسی هویت ایرانی و نقش استعمار با رویکرد بررسی افراد گوناگون که در خدمت و خیانت به ایران در طول تاریخ معاصر نقش داشته‌اند، از بخش‌های این کتاب است.

موسی نجفی متولد 1341 و دارای دکترای تخصصی علوم سیاسی با گرایش اندیشه سیاسی و ارایه‌دهنده «نظریه تکوین و تکون هویت ملی ایرانیان» است. «مشروطه شناسی»، «تاملات سیاسی در تاریخ تفکر اسلامی» در پنج جلد، «بنیاد فلسفه سیاسی در ایران (عصر مشروطیت)» و «اندیشه سیاسی و تاریخ نهضت بیدارگرانه حاج آقا نورالله اصفهانی» برخی از کتاب‌های وی به‌شمار می‌روند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها