سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۷

جنایی نویسان آلمانی در سال 2013 برای کسب جایزه داستان کوتاه جنایی با یکدیگر به رقابت مي‌پردازند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، هدف از برگزاری این رقابت که جزیی از فستیوال «تات اورت آیفل» است و در سال 2013 با شعار «درجستجو» برگزار می شود، تشویق نویسندگان جوان برای نگارش داستانی مبتکرانه در قالب داستان کوتاه است. در سال 2011 در حدود 300 نویسنده از سراسر آلمان در این رقابت حضور یافتند. 

آثار شرکت کننده توسط یک هیات داوری بررسی می شود و در نهایت از میان آن ها 6 داستان کوتاه برتر که هنوز منتشر نشده اند انتخاب و در فستیوال «تات اورت آیفل» معرفی می شوند. در نهایت از میان این 6 اثر سه اثر به عنوان برنده انتخاب شده و نویسندگان آن ها مبلغ سه هزار یورو را به عنوان جایزه میان خود تقسیم می کنند. 

فستیوال جنایی «تات اورت آیفل» از 13 تا 22 سپتامبر 2013 (22 تا 31 شهریور) برای هفتمین بار از سوی ایالت «راینلند – فالتس» آلمان برگزار می شود. در مرکز این فستیوال برگزاری برنامه های تخصصی جای دارد که در جریان آن ها نویسندگان، سردبیران، تهیه کنندگان، آژانس ها و هنرپیشگان می‌توانند با یکدیگر دیدار و گفت وگو کنند و در مورد ایده‌های نو با یکدیگر به بحث بنشینند. 

از دیگر بخش های این فستیوال می توان به اهدای جوایز جنایی «رولند» و «اشتوف بورزه»، جایزه نویسندگان موسوم به «کلو»، رقابت فیلم کوتاه و گفت وگو با نمایندگان فرستنده های آلمان اشاره کرد. برای نوجوانان نیز رقابت «جونیور – آوارد» در نظر گرفته شده است. این فستیوال دربرگیرنده برنامه‌های کتابخوانی و نمایش فیلم نیز هست و هزاران بازدید کننده را به سوی خود جلب می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها