چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹
ساخت يك کتابخانه‌ و استفاده ساكنان 7 روستا در سقز

مسوول کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز کردستان گفت: یک قطعه زمین برای ساخت کتابخانه عمومی در روستای یازیبلاغی شهرستان سقز از سوی دهیاری و شورای اسلامی این روستا اهدا شد. ساکنان شش روستای دیگر هم می‌توانند از این کتابخانه بهره ببرند.-

محمدجلیل سیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: مساحت زمین اهدایی 500 متر مربع است. این زمین در مرکز روستا قرار دارد و عملیات ساخت آن به زودی آغاز خواهد شد.

سیدی افزود: اکنون روستای یازیبلاغی شهرستان سقز با جمعیتی بیش از 150 نفر دارای یک باب کتابخانه عمومی مشارکتی است که نیازهای این روستا را تا حدودی برآورده کرده است. این روستا با وجود جمعیت کمی که دارد، به دلیل بهره‌بردن از موقعیت گلوگاهی، دارای اهمیت فراوانی است و به همین علت احداث کتابخانه در این روستا در واقع، احداث کتابخانه برای شش روستای نزدیک به آن نیز محسوب می‌شود.

وی به سایر برنامه‌های احداث کتابخانه در شهرستان سقز هم اشاره کرد و گفت: دو ساختمان در روستاهای «قشلاق پل» با مساحت بیش از 500 متر مربع و «کندلان» با مساحت 150 متر مربع آماده بهره‌برداری‌اند که به زودی افتتاح خواهند شد.

سیدی در پایان گفت: همچنین بنا داریم 25 کتابخانه مشارکتی را در روستاهای شهرستان سقز ایجاد کنیم. تاکنون 10 باب ایجاد شده‌اند و تا پایان سال 91 بخش اعظم این پروژه محقق خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط