چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۹
احمد رضا احمدی: می‌خواهم تا زنده‌ام همه آثارم را منتشر کنم

هفت دفتر شعر احمدرضا احمدی با عنوان «دفترهای واپسین» منتشر شد. وی گفت: این اشعار نیز شبیه به دیگر شعرهایم، ولی از تازه‌ترین سروده‌هایم هستند. این شاعر پیشکسوت که این روزها کتاب‌های دیگرش را نیز به دست چاپ سپرده، تاکید کرد که دوست دارد همه آثارش را در زمان حیاتش منتشر کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب نشر نیکا به تازگی هفت دفتر شعر از سروده‌های دو سال اخیر احمدرضا احمدی را با عنوان کلی «دفترهای واپسین» منتشر کرد.

«به رنگ آبی»، «به رنگ پرتقالی»، «به رنگ زرد»، «به رنگ سبز»، «به رنگ آبی آسمان»، «به رنگ دریا» و «به رنگ آبی نیلی» عنوان هریک از این دفترهای شعر هستند.

احمدی درباره این مجموعه به «ایبنا» گفت: شعرهای این هفت دفتر نیز همانند دیگر آثار قبلی‌ام هستند؛ نه موضوع، نه فرم، نه مضمون و نه ساختار این سروده‌ها با دیگر سروده‌هایم تفاوتی ندارند.

وی با تاکید بر این موضوع که شاعر هیچ توضیحی درباره شعرش ندارد و هرچه که بخواهد بگوید در همان شعرش آمده است، درباره عنوان کلی این مجموعه عنوان كرد: به دلیل بیماری‌هایی که این اواخر با آن‌ها مواجه بوده‌ام و از آن‌جا که فکر می‌کردم شاید دیگر نباشم، چنین عنوانی را برای این مجموعه برگزیدم.

این شاعر در ادامه به دو دفتر شعر در دست انتشارش اشاره و تشریح کرد: دو مجموعه شعر دیگر با عنوان‌های «از بارانی که دیر بارید» و «روی دریا فقط یک قایق کاغذی مانده است» به ترتیب از سوی نشر ثالث و نشر نیکا در دست چاپ دارم. این دو مجموعه نیز از جدیدترین سروده‌های منند؛ چراکه نمی‌خواهم چیزی از آثارم منتشر نشده باقی بماند و آرزو دارم تمامی آن‌ها را در زمان حیاتم منتشر کنم.

وی در پایان یادآور شد: علاوه بر این دو مجموعه شعر جلد چهارم از مجموعه «نمایشنامه‌های شاعر» از سوی نشر قطره در دست چاپ است. همچنین تعدادی کتاب کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دو کتاب دیگر برای کودکان از سوی نشر ثالث در دست چاپ دارم.

احمدرضا احمدی متولد 30 اردیبهشت 1319 در کرمان است. وی در سال 1343 به همراه نادر ابراهیمی، مهرداد صمدی، محمدعلی سپانلو، بهرام بیضایی، اکبر رادی و جمعی دیگر از نویسندگان و شاعران، گروه ادبی «طرفه» را با هدف دفاع از هنر موج نو تاسیس کرد. انتشار دو شماره مجله طرفه و تعدادی کتاب در زمینه شعر و داستان از فعالیت‌های این گروه است. 

احمدی در مهر ماه سال 1349 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشغول به کار شد. تا سال 1358 در سمت مدیر تولید موسیقی برای صفحه و نوار ماند و از سال 1358 تا زمان بازنشستگی یعنی سال 1373 در بخش انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ویراستاری مشغول بود.

آشنایی او با شعر و ادبیات کهن ایران و شعر نیما دستمایه‌ای شد تا حرکتی کاملا متفاوت را در شعر معاصر آغاز و پی‌ریزی کند. از بیست سالگی به طور جدی به سرودن شعر پرداخت . نخستین مجموعه شعرش را با عنوان «طرح» در سال ۱۳۴۰ منتشر کرد. همچنین آثاری در ادبیات کودک و نوجوان دارد. 

در سال ۱۳۸۵ احمدی به عنوان شاعر برگزیده پنجمین دوره اهدای جایزه شعر بیژن جلالی انتخاب شد. وی در سال ۱۳۸۸ نامزد دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط