جمعه ۱ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
تولید کتاب‌های الکترونیکی در انتظار زمان و فرهنگ‌سازی

مدیرمسوول نشر «محقق اردبیلی» در استان اردبیل گفت: افزایش بهای کاغذ دیر یا زود ناشران را مجبور به تولید کتاب‌های الکترونیک خواهد کرد و ما هم برای تولید و انتشار این آثار در انتظار ایجاد جایگاه کتاب‌های الکترونیک میان مخاطبان کتابیم._

عزیز احدی اردی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: اکنون شناخت عموم مردم درباره کتاب‌های الکترونیک بسیار محدود است و این آثار در میان مخاطبان کتاب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار نیستند. به نظرم ناشران بزرگ کشور یا دست‌کم ناشران تهرانی با تولید کتاب‌های الکترونیک می‌توانند راه را برای سایر ناشران هموار کنند.

وی گفت: البته نشر محقق اردبیلی در تولید کتاب‌های درسی و دانشگاهی الکترونیکی سابقه دارد و این‌گون آثارش با استقبال خوبی روبه‌رو شده‌اند اما برای تولید انبوه کتاب‌های الکترونیکی به فرهنگ‌سازی و زمان نیاز است.

مدیرمسوول نشر محقق اردبیلی ادامه داد: کتاب دانشگاهی «آب‌خیزی و حفاظت خاک» نوشته دکتر اباذر اسماعیلی را به دو شکل مکتوب و الکترونیکی روانه بازار کردیم و درصددیم چاپ سوم این اثر را منتشر کنیم. این کتاب سال 1389 به عنوان اثر برگزیده در جشنواره کتاب سال انتخاب شد.

همچنین وی از انتشار کتاب «بر بال فرشتگان» در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: ایرج حامدی کلخوران این نوشتار را به سفارش مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل به رشته تحریر درآورده است.

وی افزود: کتاب «بر بال فرشتگان» بیانگر زندگینامه، محل تولد و شهادت، محل اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل و وصایای شهدای استان اردبیل در عملیات «بدر» است.

احدی عنوان کرد: حامدی کلخوران این کتاب را با زبانی ساده با همکاری مرکز دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران نوشته است.

مدیرمسوول نشر محقق اردبیلی بیان کرد: نخستین چاپ کتاب «بر بال فرشتگان» با شمارگان یک هزار نسخه، 200 صفحه و بهای 50 هزار ريال به زودی روانه بازار کتاب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط