چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۶
«بررسی آماری تحلیلی 30 سال جشنواره تئاتر فجر» کتاب می‌شود

نخستین مجلد کتاب «بررسی آماری تحلیلی 30 سال جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر» نوشته منوچهر اکبرلو از سوی انتشارات نمایش منتشر می‌شود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، اکبرلو در گفت‌وگو با روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی گفت: این اثر به سفارش دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سه مرحله، با همکاری گروهی از نویسندگان، منتقدان و پژوهشگران در حال تولید است که مجلد نخست آن بهمن امسال از سوی انتشارات نمایش منتشر می‌شود. 

وی با بیان این‌که مهرداد رایانی مخصوص، مهدی نصیری، امین عظیمی، رضا آشفته، جلال تجنگی، سعید داخ، احسان مجیدی، حمید ملاحسینی و الهام مشتاق از جمله کسانی‌اند که در بخش آغازین این پروژه همکاری داشته‌اند گفت: در نخستین فاز این کتاب پژوهشی، اطلاعات آماری و تحلیل پنج دوره اخیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر، که شامل بیست و ششمین تا سی امین دوره این جشنواره می‌شود، در قالب 500 صفحه جمع‌آوری شده است. 

اکبرلو افزود: دومین مجلد این کتاب که شامل اطلاعات تکمیلی بیست و پنج دوره پیشین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است، خردادماه سال آینده منتشر می‌شود. همچنین بخش سوم این پژوهش نیز به تحلیل بیست و پنج دوره قبلی این جشنواره اختصاص خواهد داشت. 

مولف کتاب «بررسی آماری تحلیلی 30 سال جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر»گفت: امیدوارم با انتشار این مجموعه پژوهشی، مدیران و هنرمندان تئاتر کشور دریابند که در طول 30 سال جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، مهم‌ترین جشنواره تئاتر کشور چه راهی را پیموده و تا چه میزان به اهداف خود نزدیک شده است و در ادامه چه اقدامی باید انجام دهد. 

اکبرلو در ادامه به نگارش سه نمایشنامه در حوزه کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: یک مجموعه نمایشنامه کوتاه کودک را با عنوان «بچه‌ها بیاین نمایش» برای خردسالان پیش دبستانی نوشته‌ام که به زودی از سوی انتشارات سروش منتشر می‌شود. 

اکبرلو در پایان گفت: همچنین در حوزه نمایشنامه ویژه نوجوانان نیز دو کتاب با عنوان «در را باز کنید» و «روایت نیک و بد روزگار» نوشته‌ام که قرار است در قالب دو جلد از سوی انتشارات سروش منتشر شود. نمایشنامه «در را باز کنید» برای اجرا در مدرسه به نگارش درآمده و نمایشنامه «روایت نیک و بد روزگار» نیز اقتباسی از شاهنامه فردوسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها