پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
تأثیرگذاری قدرت ‌نرم ایران در تحولات فلسطین تدوین شد

«قدرت ‌نرم جمهوری ‌اسلامی ایران (مطالعه موردی فلسطین)» عنوان کتابی است به قلم جواد یوسفی که به میزان تاثیر‌گذاری قدرت نرم ایران در تحولات فلسطین با تکیه بر اسناد و منابع کشور‌های غربی اشاره می‌کند.-

مولف کتاب «قدرت ‌نرم جمهوری ‌اسلامی ایران (مطالعه موردی فلسطین)» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: در سال 86 پایان‌نامه دانشگاهی را به پایان رساندم، این پایان‌نامه در قالب پژوهش‌های معاونت پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) مبنی بر طرح مطالعاتی قدرت ‌نرم که بخش‌های مهمی چون شناخت قدرت‌ نرم، نقد و ارزیابی نظریه‌های غربی و تولید نظریه اسلامی و ایرانی قدرت ‌نرم رادربردارد تنظیم شده است. 

جواد یوسفی به کتاب «قدرت ‌نرم جمهوری ‌اسلامی ایران (مطالعه موردی فلسطین)» که برگرفته از پایان‌نامه دانشگاهی است، اشاره کرد و افزود: این کتاب مشتمل بر چهار بخش اصلی با عنوان‌های «مبانی مفهومی و نظری»، «تحولات فلسطین»، «قدرت‌ نرم جمهور‌ی ‌اسلامی ‌ایران در فلسطین اشغالی» و «نتیجه‌گیری» است و به مبانی و اثر‌گذاری جمهوری‌ اسلامی ‌ایران بر تحولات منطقه به ویژه تحولات فلسطین طی سال‌های 1381 تا 1387 در قالب قدرت ‌نرم اشاره می‌کند. 

وی با اشاره به این‌که استناد به منابع غربی از ویژگی این کتاب محسوب می‌شود، گفت: استفاده و استناد به برخی از منابع غربی که برگرفته از اظهارات واشنکتن پست، امور خارجه ایالات متحده آمریکا و امور خارجی رژیم صهیونیستی است این کتاب را از نگاه غرض‌ورزانه و جانبدارانه مبرا می‌‌سازد.
 
یوسفی اظهار کرد: «طرح صلح نقشه راه»، «انتخابات در فلسطین»، «نشست آناپولیس»، «بررسی انتفاضه اول و دوم»، «رهبری» و «الگوی پیشنهادی روابط بین‌الملل از سوی ایران» از موضوعاتی به‌شمار می‌رود که در این کتاب بررسی شده است. 

در پشت جلد کتاب آمده است: «آنچه امروزه در فلسطین در حال رخ دادن است تحولی بنیادین در نحوه مواجه با رژیم ‌صهیونیستی است. امروز فلسطینی‌ها آنچه را می‌طلبند که سال‌ها مورد غفلت قرار گرفته بود. خواسته به حق فلسطینی‌ها چیزی نیست جز نابودی اسراییل و بازگشت تمامی آوارگان به سرزمین‌های اجدادی خود. موضع رسمی 33 ساله نظام جمهوری اسلامی ایران نابودی اسراییل و بازگشت فلسطینیان به تمام سرزمین‌های اشغالی است و این مطالبه هیچ‌گاه در بیانات رسمی ایران در سطح بین‌الملل تغییر نیافت.»

چاپ نخست کتاب «قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران (مطالعه موردی فلسطین)» نوشته جواد یوسفی در 300 صفحه با شمارگان یک‌هزار‌ و500 نسخه و بهای 6 هزار تومان از سوی انتشارت دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها