سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶
«فرهنگ اعلام جانبازان استان مازندران» منتشر می‌شود

معاونت پژوهشی و امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران طرح پژوهشی با عنوان «فرهنگ اعلام جانبازان استان مازندران» را در دست انجام دارد.-

غلامرضا تقوی، مدیر پژوهشی و امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران در گفت‌و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از در دست انجام بودن طرح پژوهشی با عنوان «فرهنگ اعلام جانبازان استان مازندران» خبر داد.

وی درباره این اثر اظهار کرد: استان مازندران نزدیک به 13‌ هزار جانباز از دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و انقلاب اسلامی دارد که در قرارداد با مرکزیت بنیاد شهید و امور ایثارگران بنا شده شرح‌حال هر 500 جانباز در قالب یک مجموعه به این مرکز ارایه شود. تاکنون شرح‌حال نزدیک به هزار و 500 جانباز در این زمینه گردآوری و تحویل داده شده است. 

تقوی با بیان این‌که «فرهنگ اعلام جانبازان استان مازندران» در نسخه‌های دیجیتال و الکترونیک ارایه خواهد شد، گفت: نسخه الکترونیک این مجموعه قابلیت جست‌وجو هم خواهد داشت و محققان می‌توانند بر اساس سن، جنس، شغل، سطح و میزان تحصیلات و بسیاری دیگری از موارد به جست‌وجو بپردازند. 

وی هدف از انجام این طرح را دسته‌بندی اطلاعات جانبازان عنوان کرد و درباره نحوه انجام این طرح پژوهشی توضیح داد: مصاحبه‌گران با توجه به دفترچه‌ای از سوالات که از سوی بنیاد شهید تنظیم شده به شرح‌حال‌نگاری جانبازان می‌پردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها