یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲
صندوق حمایت از کتابداران کرمانشاهی فعال می‌شود

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قصر شیرین استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از کتابداران کرمانشاهی گفت: اعضای هیات مدیره اين صندوق مشخص شده‌اند و بعد از تعیین مدیرعامل، صندوق فعالیت رسمی خویش را آغاز می‌کند.-

بیژن راستی‌فر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: صندوق حمایت از کتابداران با نام صندوق قرض‌الحسنه کارکنان اداره کل کتابخانه‌های استان کرمانشاه اکنون در مرحله تعیین مبلغ پایه برای صندوق و تعیین مدیرعامل است و بعد از مشخص شدن این موارد، امیدواریم تا یک ماه دیگر این صندوق شروع به فعالیت کند.

وی با بیان این‌که تعیین مبلغ پایه این صندوق با نظر مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه از طریق اعتبارات اداره کل کتابخانه‌های استان تامین می‌شود و با نظر وی شروع به فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این صندوق با اعطای تسهیلاتی مانند وام قرض‌الحسنه به کتابداران، خدمات ارایه می‌کند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قصر شیرین همچنین از تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ساز این شهرستان خبر داد و گفت: چهار ماه پیش مقدمات تشکیل این انجمن فراهم شد و 15 آبان ماه این انجمن ثبت شد و تاکنون دو جلسه از این انجمن تشکیل شده است و 15 نفر عضو دارد و سومین جلسه نیز دی ماه تشکیل می‌شود.

راستی‌فر درباره دستاوردهای این جلسه‌‌ها و اولویت انجمن خیران کتابخانه‌ساز این شهرستان اظهار کرد: هدف اصلی این انجمن حمایت از کتابخانه‌سازی و تامین و تجهیز کتابخانه‌هاست و به طور کلی کمک نقدی و غیرنقدی به کتابخانه‌ها را شامل می‌شود تا کتابخانه‌ها از سوی یک نهاد غیردولتی نیز حمایت شوند.

وی با اشاره به همکاری انجمن خیران کتابخانه‌ساز با تجار و شورای اسلامی شهر و روستا این شهرستان گفت: انجمن خیران کتابخانه‌ساز این شهرستان با داشتن دغدغه فرهنگی تلاش می‌کنند فضای کتابخانه‌ای و همچنین تجهیزات آن را از طریق رایزنی با این نهاد‌‌ها و افراد متمول شهرستان توسعه دهند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قصر شیرین با بیان این‌که این شهرستان دارای 25 هزار نفر جمعیت است، اظهار کرد: قصر شیرین دارای دو باب کتابخانه شهری، یک باب کتابخانه ثابت روستایی و همچنین یک باب کتابخانه سیار است که 22 روستای این شهرستان را پوشش می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط