دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۷

بایگانی ادبیات آلمان در یک حراجی، نامه‌ای چهار صفحه‌ای از فرانتس کافکا نویسنده نامدار آلمانی زبان را به دست آورد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این بایگانی بدون آن که مبلغ صرف شده برای خرید این اثر موسوم به «موش نامه» را اعلام کند، اعلام کرد که این خرید به لطف کمک های مالی بسیار میسر شده است. این نامه چهار صفحه ای را فرانتس کافکا 4 دسامبر 1917 به رشته تحریر درآورده و در آن برای دوستش مکس برود در مورد ترسش از موش ها نوشته است. این نامه چندین دهه در اختیار مجموعه داران خصوصی بود.
 
بایگانی ادبیات آلمان صاحب یکی از مهم‌ترین مجموعه‌ ها از آثار فرانتس کافکا در جهان است. قرار است از 11 آوریل 2013 (22 فروردین 1392) با برگزاری نمایشگاه کوچکی «موش نامه» کافکا همراه دیگر دست نوشته های او به نمایش گذاشته شود. طبق اعلام این بایگانی، «موش نامه» می تواند کلیدی کوچک برای ورود به دنیای آثار کافکا باشد که در آن دو عنصر ترس و کمدی مدام با یکدیگر درهم می آمیزند. 

کافکا در این نامه آورده است: « مواجهه من با موش، ترس محض است. پی بردن به این مساله که ریشه این ترس در کجاست، کار یک روانکاو است نه کار من.» 

فرانتس كافكا، نويسنده متولد پراگ (3 ژوئیه 1883 – 3 ژوئن 1924) از برجسته ترین نويسندگان قرن بیستم بود. «مسخ» و «محاكمه» دو اثر وی هستند که از تاثيرگذارترين آثار ادبي قرن بيستم به شمار مي‌آيند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها