سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۵
گشایش پنجاه و ششمین نمایشگاه عربی ـ بین‌المللی کتاب بیروت

پنجاه و ششمین نمایشگاه عربی ـ بین‌المللی کتاب بیروت عصر دیروز دوشنبه 3 دسامبر (13 آذر) با حمایت نخست وزیر لبنان «نجیب میقاتی» در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر بیروت (بیال) افتتاح ‌شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری‌های عربی، در این نمایشگاه که فعالیت رسمی خود را از امروز سه شنبه 4 دسامبر (14 آذر) آغاز می‌کند 181 انتشاراتی از لبنان، 63 انتشاراتی از کشورهای عربی، پنج کشور عربی به طور رسمی و برخی نهادهای فرهنگی و علمی دولتی و غیر دولتی از جهان عرب شرکت می‌کنند.

در رابطه با کشورهای عربی، علاوه بر انتشاراتی‌ها، وزارتخانه‌های «آموزش عالی»، «فرهنگ و مطبوعات» و «میراث و فرهنگ» از عربستان، کویت، عمان و امارات در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند و برخی مراکز دانشگاهی و مراکز پژوهشی نیز از کشورهای عربی، آن‌ها را در این مشارکت همراهی می‌کنند. «نمایشگاه کتاب فلسطین»، «کمیته ملی یونسکو در لبنان» و «اتحادیه ناشران عرب» هم از دیگر شرکت کنندگان در این نمایشگاه هستند.

در حاشیه این نمایشگاه نشست‌هایی با هدف بررسی مسایل روز سیاسی، فکری، فرهنگی، ادبی و هنری برگزار خواهد شد. دیدارهای ادبی با شاعران و نویسندگان و نیز نشست‌هایی ویژه برای بررسی وضعیت نشر و کتاب هم از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است. همچنین قرار است طی دیدارهایی در این نمایشگاه بیش از 160 کتاب با حضور نویسندگان‌شان امضا شوند.

پنجاه و ششمین نمایشگاه عربی ـ بین‌المللی کتاب بیروت تا روز 16 دسامبر (26 آذر) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها