شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳
زندگینامه و دایره‌المعارف میرزا کوچک‌خان جنگلی تدوین می‌شود

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست هماهنگی برگزاری نخستین کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک‌خان جنگلی گفت: برنامه‌های بسیاری برای گرامیداشت این شخصیت ملی در دست انجام است که تدوین زندگینامه و دایره‌المعارف میرزا کوچک‌خان بخشی از این برنامه‌ها به‌شمار می‌رود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سید حسن موسوی در نشست هماهنگی برگزاری نخستین کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک‌خان جنگلی، اظهار کرد: نخستین کنگره ملی بزرگداشت «شیخ شهید میرزا کوچک‌خان جنگلی» در گیلان و در راستای غبارروبی دولت دهم از مفاخر ایران برگزار می‌شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: برنامه تدوین زندگینامه و دایره‌المعارف میرزا کوچک‌خان جنگلی از کار‌هایی به‌شمار می‌رود که این سازمان با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن مفاخر فرهنگی ایران، انجام آن را پیگیری می‌کند. همچنین برای راه‌اندازی موزه میرزا کوچک‌خان جنگلی نیز آمادگی صورت گرفته است و همزمان با کنگره ملی بزرگداشت «شیخ شهید میرزا کوچک‌خان جنگلی»، از خانه میرزا کوچک‌خان دیدن و روند احداث موزه بررسی می‌شود.

معاون رییس‌جمهوری با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری و دیدگاه‌های ایشان درباره میرزا کوچک‌خان جنگلی بیان کرد: دیدگاه ایشان نشان‌دهنده علاقه و عمق توجه، مطالعه و شناخت نسبت به میرزای جنگلی است و دولت دهم نیز ماموریت مهم خود را در این سال‌های پایانی غبارروبی از مفاخر فرهنگی ایران می‌داند.

موسوی گفت: برنامه‌هایی در قالب یک مجموعه مصوب شده‌اند که انجام آن‌ها از سوی کارگروهی بررسی و پیگیری خواهد شد.

معاون رییس‌جمهور به تشریح برنامه‌هایی که درباره میرزا کوچک‌خان جنگلی و آرامگاه وی انجام می‌شود، توضیح داد: پیشنهاد داده شده تا ساخت یادمان میرزا کوچک‌خان جنگلی به‌زودی آغاز شود و زمان بهره‌برداری از این برنامه‌ها برای سال 1392 درنظر گرفته شده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: ثبت جهانی مشهد میرزا کوچک‌خان جنگلی و آثار مرتبط با این مبارز بزرگ می‌تواند به آسانی صورت گیرد، چرا که ایران دارای میلیون‌ها اثر ملموس و ناملموس است. همچنین میرزا کوچک‌خان جنگلی این حق را به گردن ملت ایران دارد که برای برگزاری کنگره این مرد بزرگ و ساماندهی آرامگاه و ساخت یادمان وی هر مقدار که لازم است، هزینه کنیم.

موسوی در پایان سخنانش، به ساماندهی مسیر مشهد میرزا کوچک جنگلی اشاره کرد و افزود: اجرای طرح مسیر گردشگری مشهد میرزا کوچک‌خان نیز از سوی سازمان میراث فرهنگی با همکاری وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد تا امکان بازدید گردشگران بین‌المللی از محل شهادت این مبارز خستگی‌ناپذیر فراهم شود. این طرح می‌تواند در اقتصاد استان گیلان و صنعت و اشتغال این استان تاثیر بسیاری داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها