دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۱
کتابخانه‌های بهزیستی و مرکزی، میزبان نابینایان اردبیلی است

رییس سازمان بهزیستی شهرستان اردبیل به‌ مناسبت 13 آذر روز جهانی نابینایان گفت: 700 نابینا و کم‌بینا اردبیلی عضو سازمان بهزیستی می‌توانند از منابع و امکانات کتابخانه‌های سازمان بهزیستی و مرکزی این شهر بهره‌مند شوند.-

علی شریفی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: کتابخانه سازمان بهزیستی به کتاب‌های تخصص بریل، گویا و الکترونیکی مجهز است. این منابع اطلاعات جدید را به افراد تحصیل‌کرده و علاقه‌مندان به تحصیل ارایه می‌دهند.

وی با بیان این‌که کتابخانه مرکزی اردبیل دارای بخش نابینایان و فضای مجازی است، ادامه داد: این بخش به کتاب‌های گویا و بریل مجهز شده است و قابلیت استفاده برای کم‌بینایان و نابینایان را دارد.

رییس سازمان بهزیستی شهرستان اردبیل با اشاره به این‌که کتاب‌های گویا و الکترونیکی کاربر را از کمک دیگران و استفاده بریل بی‌نیاز می‌کنند، افزود: تاکنون فعالیت کتابخانه‌های سازمان بهزیستی و مرکزی اردبیل برای معلولان به ویژه در عرصه فرهنگی مفید و نتیجه‌بخش بوده است.

وی استان اردبیل را از  استان‌هایی نام برد که ادارات، کتابخانه‌ها و مکان‌های پرتردد آن به «رمپ» و «آسانسور» مجهزند، گفت: این سازمان به مناسبت روز جهانی معلول با حضور مسوولان استانی از تمامی معلولان در حوزه‌هایی مانند فرهنگی، ورزشی و اشتغال تجلیل خواهد کرد.

13 آذر روز جهانی معلول اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط