چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۵
کتاب، فساد اخلاقی را از میان می‌برد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به برگزاری مطلوب هفته کتاب در این استان گفت: با توجه به گفته مقام معظم رهبری که «انحطاط و فساد اخلاقی‌ در مردم‌ عامل‌ به‌وجود آورنده‌ فاجعه‌ كربلا بود»، ترویج کتاب و کتابخوانی می‌تواند فساد اخلاقی را از بین ببرد.-

تیمور احمدوند در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: پس از برگزاری بیستمین دوره هفته کتاب در میان کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مسابقه کتابخوانی را با موضوع محرم و بر اساس کتاب «حماسه حسینی» شهید مطهری برگزار کرده‌ایم و قصد داریم در ماه محرم نیز با فعالیت‌های فرهنگی، مردم را بیش از پیش به کتابخوانی دعوت کنیم.

احمدوند درباره نحوه برگزاری هفته کتاب در لرستان و مقایسه برنامه‌های انجام شده در هفته کتاب امسال با دوره‌های پیشین گفت: من قصد مقایسه کردن با دوره‌های پیش و مدیریت‌های پیشین را دوست ندارم و بیشتر می‌پسندم که کارم را فقط عملکرد خودم مقایسه کنم، چرا که ممکن است مدیران گرایش‌های متفاوتی داشته باشند و برای نمونه یکی در اهدای کتاب، دیگری در برگزاری مسابقات و دیگری در برپایی جشنواره موفق‌تر بوده باشد که همه این‌ها کار فرهنگی به حساب می‌آیند و غایت همه فعالیت‌ها خدمت فرهنگی به مردم است.

وی افزود: در بیستمین دوره هفته کتاب در استان لرستان اتفاقات مبارکی افتاد، از جمله حضور پررنگ‌ خیران برای اهدای کتاب به مردم.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان لرستان اضافه کرد: در این دوره سعی کردیم برگزاری هفته کتاب را از دست ارگان‌های دولتی خارج کنیم و به دست خیران و خود مردم بسپاریم. مردم نیز با اهدای کتاب و مشارکت در برگزاری هفته کتاب، به هرچه بهتر اجرا شدن آن کمک کردند.

احمدوند در پایان گفت: باید به عملکرد رسانه‌ها در این گونه فعالیت‌های فرهنگی هم اشاره کرد که نقش به‌سزایی است و ما سعی کردیم از وجود آن‌ها در این دوره به نحو مطلوب برای گسترش کتابخوانی استفاده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط