دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳
بیش از سه‌هزار عنوان کتاب به کتابخانه کاخ موزه گلستان افزوده شد

طاهره ملامحمدی، مسوول کتابخانه کاخ موزه گلستان گفت: بیش از سه‌هزار عنوان کتاب با موضوع‌های تاریخ، باستان‌شناسی، مرمت آثار تاریخی، هنر و ادبیات به گنجینه کتابخانه کاخ موزه گلستان افزوده شد._

مسوول کتابخانه کاخ موزه گلستان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در مراسمی که به‌مناسبت بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی و با هدف تکمیل مجموعه کتاب‌های کتابخانه یکشنبه (28 آبان) در کاخ گلستان برگزار شد،مجموعه‌ای از کتاب‌های جدید با موضوع‌های مرتبط به این کتابخانه افزوده شد.

طاهره ملامحمدی گفت: این کتاب‌ها در حوزه‌های تاریخ به‌ویژه دوره قاجار، باستان‌شناسی، مرمت آثار تاریخی و زیرشاخه‌های این رشته‌‌اند، همچنین کتاب‌های هنری و ادبیات نیز به منابع این کتابخانه افزوده شده‌اند.

امین کتابخانه کاخ موزه گلستان ادامه داد: از این تعداد کتاب یک‌هزار و 500 عنوان اهدایی، 156 جلد چاپ سنگی و سربی، 498 عنوان در حوزه کودک و نوجوان و 895 عنوان نیز از کتاب‌هایی است که در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خریداری شده است.

وی توضیح داد: کتابخانه کاخ گلستان از سال 1385 از موزه مردم‌شناسی به مکان فعلی انتقال يافته است که دو هزار و 425 جلد کتاب در بخش اموالی و یک‌هزار و 329 عنوان نیز در بخش غیراموالی کتابخانه کاخ موزه گلستان وجود دارند.

ملامحمدی به چیدمان جدید کتابخانه نیز اشاره کرد و گفت: با تغییر چیدمان کتابخانه این مرکز، کتاب‌ها با ترتیب جدید و براساس عنوان‌های تاریخی، هنری، سنگی و سربی، داستانی، پایان‌نامه، نشریات و مجله و همچنین بخش کودک دسته‌بندی شده‌اند.

وی در پایان سخنانش افزود: برنامه رونمایی از مجموعه کتاب‌های جدید کتابخانه کاخ موزه گلستان یکشنبه (28 آبان) در مراسمی با حضور مسوولان مجموعه کاخ موزه گلستان و بهرام اشتری،تشویق شده دوره بیست‌ و پنجم کتاب سال و نویسنده کتاب «وین راه بی‌نهایت» برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها