شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۵
«بر کرانه‌های ابریشم» به کتاب‌های انگلیسی ملک افزوده شد

مجموعه مقاله‌های همایش جهانی «محوطه‌های باستانی در مسیر جاده ابریشم» (بر کرانه‌های ابریشم) در ادامه طرح غني‌سازي گنجينه كتابخانه و موزه ملي ملك به مجموعه كتاب‌هاي انگليسي این كتابخانه افزوده شد._

به‌ گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین همایش جهانی «محوطه‌های باستانی در مسیر راه ابریشم» در سال 1993 میلادی و دومین همایش نیز در سال 2004 میلادی با موضوع بررسی غارهای موجود در این محوطه‌های باستانی، در جمهوری خلق چین برگزار شد. 

مقالات این همایش در سال 2010 میلادی به شکل کتاب چاپ شده و در دسترس دوستداران این حوزه قرار گرفته است. این مجموعه مقالات که در 10 بخش سامان یافته به بررسی علمی غارنگاری‌های موجود در این محوطه‌های باستانی می‌پردازد. 

گردآوری این مجموعه مقاله‌ها را «نویل آگنیو» (Neville Agnew)، دارای دکترای شیمی که در فرهنگستان علوم جنوب آفریقا و استرالیا کار می‌کند، بر عهده داشته است.

موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، این کتاب را تهیه و با رده 751.730095145 C755 2010 در قفسه کتاب‌های انگلیسی قرار داده است.

راه ابریشم شناخته‌شده‌ترین و مهم‌ترین جاده باستانی در تمدن بشر به‌شمار می‌رود که در انتقال فرهنگ و تمدن از جهان باستان نقش بسیار مهمی بر عهده داشته است و نشست‌ها، همایش‌های جهانی، مقاله‌ها، پژوهش و پایان‌نامه‌های بسیاری درباره آن انجام شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها