یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۴
نخستین کارگاه آموزشی کتابفروشی مدرن افتتاح شد

نخستین کارگاه آموزشی کتابفروشی مدرن امروز ( 28 آبان) در محل اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با همکاری آکادمی آموزشی نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت افتتاح شد. تاکید بر توسعه روابط فرهنگی میان ایران و آلمان از دستاوردهای این مراسم به شمار می‌آید.-

مدیر اجرایی نخستین کارگاه آموزشی کتابفروشی مدرن با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در ابتدای مراسم افتتاحیه آقای کلوس مایر، وابسته فرهنگی سفارت آلمان از طرف سفیر اين كشور خواهان افزایش ارتباطات فرهنگی ایران و آلمان شد و اظهار کرد: سفیر آلمان برای استمرار داشتن جلسه‌های کارگاه آموزشی کتابفروشی مدرن ابراز امیدواری کرده است.

مسعود پایدار با بیان این‌که هیاتی چهار نفره از آلمان در این کارگاه حضور پیدا کرده بودند، ادامه داد: این هیات متشکل از دو مدرس و دو مدیر برنامه‌ریزی کارگاه‌های آموزشی و فعالیت‌های آکادمیک در اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمان بود.

مدیر اجرایی نخستین کارگاه آموزشی کتابفروشی مدرن در ادامه سخنانش گفت: خانم کلوزه، یکی از اعضای این هیات به نمایندگی از سایر اعضا در مراسم افتتاحیه درباره اهمیت و ضرورت برپایی کارگاه آموزشی کتابفروشی مدرن سخنرانی کرد.

پایدار افزود: گفت‌وگو درباره روابط فرهنگی میان ایران و آلمان، وضعیت کتابفروشی در ایران و همچنین تهدیدها و فرصت‌های پیش روی کتابفروشی ایران از دیگر مباحث مطرح شده در این مراسم محسوب می‌شوند.

وی عنوان کرد: اکنون 32 فراگیر در حال آموزش دیدن توسط مدرسان حوزه کتابفروشی‌اند. فراگیران در این دوره‌ها که تا سه‌شنبه(30 آبان) ادامه خواهند داشت با آخرین پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌های بازار کتاب ایران و بازار کتاب آلمان آشنا می‌شوند.

مدیر اجرایی نخستین کارگاه آموزشی کتابفروشی مدرن بیان کرد: آشنایی با معماری و طراحی داخلی فروشگاه‌های کتاب، ویترین و نمایش محصولات از دیگر اهداف برپایی این کارگاه به شمار می‌رود. همچنین در این کارگاه به ضرورت، اهمیت و شیوه تجارت الکترونیکی کتاب پرداخته می‌شود.

پایدار عنوان کرد: در این کارگاه علاوه بر کتابفروشان استان تهران، برخی کتابفروشان استان‌های فعال در حوزه کتاب مانند خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان و گیلان نیز حضور دارند.

وی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران انتشاراتی‌ها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم با برپایی این دوره‌ها، مدیران موسسه‌های انتشاراتی را با فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید در حوزه کتاب آشنا کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها