سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۲
«تو سیب و گندم ... تو خود حوا» برگزیده کتاب سال دانشجویی شد

دفتر شعر «تو سیب و گندم... تو خود حوا» سروده محمدمرادی در نوزدهمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره کتاب سال دانشجویی با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اسماعیلی، معاون فرهنگی ارشاد، محمدحسین یادگاری، رییس جهاد دانشگاهی و جمعی دیگر، امروز (23 آبان) در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار شد. 

در شاخه تالیف گروه علوم انسانی و اجتماعی این جشنواره دفتر شعر مرادی با عنوان «تو سیب و گندم ... تو خود حوا» به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد.

این دفتر در سری سوم مجموعه «شعر امروز» انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده و مجموعه‌‌ای 200 صفحه‌ای از غزل، مثنوی‌، رباعی و دوبیتی‌های شاعر است. 

مرادی پیش‌تر درباره این مجموعه به «ایبنا» گفته بود: «در این مجموعه سعی داشته‌ام به یک تعادل در حوزه زبان دست یابم. پیش‌تر گاه توجه‌ام به زبان، گاه به فرم و گاه محتوا بود، اما باید در نظر داشت که توجه صرف به زبان، فرم و یا محتوا آسیبی جدی به شعر می‌زند.»

وی درباره ساختار شعرهایش نیزگفته بود: «این مجموعه شعرهای آیینی، اجتماعی و آزاد من‌را شامل می‌شود. در این شعرها تنوع ساختاری و استفاده از لحن‌ها و شگردهایی برای نزدیک شدن زبان به زبان معیار دیده می‌شود.» 

این مجموعه شعر در هجدهمین دوره جشنواره «کتاب فصل» و همچنین در نهمین دوره جایزه «قلم زرین» نیز به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده بود.

محمد مرادی، دانشجوی دکترای ادبیات فارسی دانشگاه شیراز است. پیش‌تر از این شاعر سه مجموعه شعر با عنوان‌های «دخترک کوچه بالا سلام»(شعر و شعرواره)، «این جمعه ...آن بابانوئل»(مجموعه رباعی) و «خمپاره‌ها که اوج بگیرند»(مجموعه غزل) منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط